Podrška

Pročitajte odgovore na često postavljena pitanja ili popunite formular ako imate pitanja o postojećoj porudžbini ›

 

Verzija i datum teksta: 4.2 / 09.08.2019.

Ispao mi je kamen. Šta sad?

Popravićemo. Kamen nikada ne ispadne sam od sebe. Svako ispadanje kamena se smatra fizičkim oštećenjem.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Shodno svetskim standardnima i tehnikama, sitni delovi legure dragocenog metala drže kamenje. Šanse da vam ispadne kamen su izuzetno male. Oko 1:200 za centralni kamen, dok za ukrasno sitno kamenje oko 1:1000 (upravo ovakav statistički prosek potvrđuje visok kvalitet ugradnje kamenja). Nakit iz kojeg fali kamen može da se donese na popravku, odnosno na ugradnju zamenskog kamena, o trošku Kupca, cena se formira nakon procene štete. Cirkone zamenjujemo bez naknade, a drago kamenje i dijamante shodno standardnom cenovniku. Ukoliko se ustanovi da je predmet pretrpeo veće oštećenje, jedino rešenje je izrada novog nakita, u kom slučaju će Kupcu to biti predloženo. Cena izrade novog predmeta je najverovatnije između 40 i 140 € (informativna procena na osnovu velike većine ponovnih izrada). Posebnu pažnju zahtevaju laganiji predmeti koji imaju tanke elemente po dizajnu. Nezgodnim udarcem relativno je lako iskriviti krapne (držače kamenja), i samim tim narušiti konstrukciju prstena, zbog čega dolazi do ispadanja kamena. Za nošenje takvog nakita, potrebna je posebna pažnja. Ne garantujemo za otpornost naših proizvoda na hemijska i fizička oštećenja, koja mogu da nastanu usled kontakta sa abrazivnim hemikalijama, ili usled nošenja nakita. Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložni krivljenju, lomljenju, deformisanju, fizičkom oštećenju, i/ili habanju. Dijamanti, cirkoni i drago kamenje jesu tvrde, ali nisu neuništive – usled nezgodnog udarca mogu da puknu, da se polome (delimično ili u celosti). Ne postoji garancija proizvođača koji garantuje da nećete kamen izgubiti ili oštetiti. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima.

Izgleda da sam alergičan na zlato?

Ne možemo da budemo odgovorni, i ne možemo da refundiramo robu u slučaju pojave bilo kakve iritacije ili alergijske reakcije na nakit.

Garantujemo da su legure od kojih izrađujemo nakit u skladu sa nacionalnim regulativama, kao i EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijska reakcija može da nastane zbog prisustva Nikla u leguri belog zlata, i bakra u leguri roze zlata, međutim iritacije su najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija koje isušuju deo tela gde se nakit nosi. Predlažemo da ruke i nakit properite i osušite temeljno. Svakako se konsultujte sa dermatologom ukoliko redovno dolazi do iritacije.

Ne odgovara mi veličina prstena/burme.

Obim prstiju svakodnevno oscilira; najmanje plus-minus jedan broj.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Naši prodavci su iskusni da stručno procene koja veličina prstena je najverovatije idealna za Kupca, ali Kupac donosi finalnu odluku o veličini prstena koja će biti izrađena. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da prsten koji ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarao, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, promena telesne mase, subjektivni doživljaj dana kada se uzimala mera, pokvašeni prsti, itd). Naš predlog je da se prsten svakako nosi par meseci, kako bi se dala šansa prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, Kupac donosi konačnu odluku o veličini za koju veruje da će odgovarati. Ukoliko nakon određenog vremena veličina prstena ipak ne bude odgovarala, predložićemo način za rešavanje problema.

Mogu li da korigujem veličinu prstena/burme?

U principu ne korigujemo burme ili prstenje.

Burme bez kamenja najčešće možemo besplatno da proširimo. Burme sa kamenjem je problematično zbog malih, precizno nameštenih krapnica što drže kamenje, i ne mogu da se koriguju. Prstenje možemo često lako da skratimo, kvalitetno, besplatno. Ukoliko procenimo da je moguće izvesti korekciju burme ili prstena na kvalitetan način, Kupcu će biti ponuđena takva opcija. Burme i vereničko prstenje neretko imaju po dizajnu određenu teksturu, keramiku, gravuru, šare i motive, ili cirkone, zbog čega nije ih moguće korigovati. Tada je jedino rešenje izrada novog predmeta. Cena izrade novog predmeta se posebno formira: izrada novog prstena je najčešće oko 40-70€, uske ili lagane burme oko 50-80€, široke ili masivne burme oko 90-150 € (navedene cene su pod uslovom da se originalan predmet vrati na recklažu materijala). Trajanje izrade novog predmeta je 1-4 nedelje.

Zašto mi prsten ne sija više? Kamen mi je zamagljen, mutan.

Sjajne površine nakita besplatno poliramo (predlažemo jednom godišnje). Originalan sjaj cirkona, dragog kamena i dijamanta se postiže čišćenjem prstena u našoj radionici, naravno bez naknade.

O završnim obradama: Legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake, slavine, cibzari) će oštetiti, izgrebati prsten – naročito dno prstena. Održavanje određenih završnih obrada (kao što su razne vrste mat obrada) ili površine sa teksturama potrebno je poslati radionici na repariranje. Reparacije se naplaćuju 0-30€ po predmetu. Reparacija traje 1-3 nedelje -ako je kompleksno, dan-dva ako je jednostavno poliranje u pitanju.

O leguri belog zlata: U industriji juvelirstva je stadnardna praksa i deo završne obrade da se nakit od bele legure zlata rodinira. Rodijum služi kao dodatan sloj zaštite, a ujedno daje konačnu belu boju nakitu od belog zlata (legura belog zlata bi bez tretiranja rodijumom bio diskrente krem, žućkaste nijanse). Vremenom, usled nošenja nakita, sloj rodijuma se haba i polako nestaje, otkrivajući osnovnu svetlo žutu boju legure. Da bi se postigao prvobitan sjaj i nijansa neutralne bele boje, potrebno je da se ponovo nanese rodijum (besplatno servisiranje traje par sati ili najduže par dana).

O sjaju nakita i kamenja: nakit, (naročito prstenje) i kamenje u nakitu gube sjaj i habaju se usled nošenja. Ovo ne znači da nakit nije kvalitetan. Ovo je standardna pojava u celoj industriji, jer se na nakit nanosi prirodna mast kože, kreme, nečistoće iz vazduha, Predmeti koji se nose svakodnevno, češće i brže se habaju i oštećuju, s toga je naš savet da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, izbegavati kontakt sa oštrim i tvrdim predmetima. Uz konsultacije za konkretan komad nakita predložićemo pregled, poliranje, čišćenje i održavanje. Čišćenje je bepslatno.

Koja su moja prava?

Prava Kupca (u skladu sa zakonom):

  • 14 dana – Kupac ima pravo da se predomisli o Kupovini ukoliko je roba kupljena preko Interneta ili telefona, pod uslovom da roba nije nošena i naravno oštećena.
  • 100% se refundira cena porudžbine od koje se odustalo, pod uslovom da se roba nije izrađivala po porudžbini (po specifikaciji Kupca), i nije bila nošena i/ili oštećena.
  • Deo cene robe se refundira ukoliko se od porudžbine odustalo, u slučaju ako se roba izrađivala po porudžbini.
  • 7 dana – Kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena lično, u fizičkom prodajnom prostoru Prodavca, pod uslovom da roba nije nošena i/ili oštećena
  • 8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju.
  • 45 dana – rok za rešavanje reklamacije.

PONAVLJAMO: Ne garantujemo za otpornost naših proizvoda na hemijska i fizička oštećenja, koja mogu da nastanu usled kontakta sa abrazivnim hemikalijama, ili usled nošenja nakita. Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložni krivljenju, lomljenju, deformisanju, fizičkom oštećenju, i/ili habanju. Dijamanti, cirkoni i drago kamenje jesu tvrde, ali nisu neuništive – usled nezgodnog udarca mogu da puknu, da se polome (delimično ili u celosti). Ne postoji garancija proizvođača koji garantuje da nećete kamen izgubiti ili oštetiti. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima. Servisiranje i održavanje mnogih navedenih ficičkih oštećenja je često besplatno, dok se zamena dragog kamenja naplaćuje po aktuelnom cenovniku. Nekada je neophodno da se (uz doplatu) izradi i nov predmet.

Da li dobijam neku garanciju uz kupljen nakit?

Štampana deklaracija sadrži podatke o leguri plemenitog metala.

Na deklaraciji možete naći podatak o sastavu i finoći legure predmeta od dragocenog metala (333 8k, 585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro 925, platina Pt950) i boji (belo, žuto ili roze); takođe se deklariše i precizna težina predmeta. Na deklaraciji se nalazi i datum kupovine uz pečat Prodavca. Ovim dokumentom Prodavac stoji iza svakog prodatog proizvoda, kao i tačnosti informacija deklarisanih specifikacija.

Deklaracija za drago kamenje i dijamante sadrži podatke o specifikacijama dragog kamenja. Ovim dokumentom Prodavac garantuje za tačnost deklarisanih specifikacija dragog kamenja. Sve detalje sa deklaracije možete proveriti i potvrditi kod bilo kog gemologa širom sveta. Deklaracija sadrži podatke o vrsti kamena, karataži odnosno težini kamena (eng. carat), čistoći (eng. clarity), o vrsti brusa (eng. cut), i boji (eng. color).

Kako da se ophodim prema burmama sa keramikom?

Keramička Burma zahteva posebnu pažnju.

Keramika je relativno čvrst, tvrd, rigidan materijal, ali sklon pucanju i lomu usled jačeg udarca, odnosno pada na tvrde površine. Lom keramike nije pokriven garancijom i smatra se fizičkim oštećenjem. Repariranje jedne oštećene burme sa keramikom košta oko 80€.

Ima li razlike između brilijanta i dijamanta?

Brilijant je samo naziv popularnog kružnog brusa, dok termin dijamant opisuje vrstu rude (kamena).

Izbrušen komad rude dijamanta je, dakle, brilijant. Dijamant je naziv vrste prirodne rude. Svejedno je da li govorite da je nakit sa dijamantom ili sa brilijantom, svakako se radi o istoj stvari. Termin “brilijant” samo dodatno definiše da je kamen dijamant brušen u kružni oblik.

Pošaljite upit za podršku

Sva pitanja vezana za vašu porudžbinu možete poslati popunjavanjem formulara:

Imate još pitanja?

Kontaktirajte nas. Stojimo vam na raspolaganju. Kontakt stranica ›