Pomoć i podrška

Pročitajte odgovore na često postavljena pitanja ili popunite formular ako imate pitanja o postojećoj porudžbini ›

 

Verzija i datum teksta: 7.2 / 06.07.2021.

OSETLJIVA ROBA!! PRODAVAC NIJE ODGOVORAN ZA NAKIT ČIM NAKIT NAPUSTI PRODAJNI OBJEKAT!

  • NAKIT OD LEGURE ZLATA, PLATINE I SREBRA SE HABA I GREBE USLED NORMALNOG NOŠENJA.
  • BILO KOJI KAMEN U NAKITU (PRIRODAN I SINTETIČKI) MOŽE DA SE ZAPRLJA, ZAMAGLI, OŠTETI, IZGUBI, ISPADNE, SMRSKA I IZGREBE,
  • USLED MEHANIČKOG FIZIČKOG OŠTEĆENJA SAM PREDMET MOŽE DA SE POLOMI, PARČE ODLOMI, OŠTETI, ISKRIVI ILI IZGUBI.

ROBA NE DOLAZI SA GARANCIJOM KOJA POKRIVA NAVEDENA FIZIČKA OŠTEĆENJA!

Uz nakit se ne izdaje “garancija” na kakvu su se kupci navikli prilikom kupovine tehničke robe. Za razliku od takve robe, nakit ne vrši funkciju. Uz nakit se izdaje deklaracija, čiju tačnost garantuje Prodavac, kao i Direkcija za mere i dragocene metale Ministarstva Privrede.

Fali ili oštetio se kamen

Kamen nikada ne ispadne/ošteti sam od sebe. Svako ispadanje/oštećenje kamena je posledica fizičkog oštećenja, a za fizička oštećenja ne možemo biti odgovorni.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Shodno najvišim svetskim standardnima i savremenim tehnikama, sitni delovi legure metala drže kamenje (krapne). Šanse da izbijete ili oštetite kamen ili krapne su izuzetno male. Nakit iz kojeg je izbijen kamen ili nakit sa oštećenim kamenom može da se donese u neku od naših radnji, da se – nakon detaljnog pregleda – pokuša ugradnja zamenskog kamena, o trošku Kupca; a cena samog servisiranja odnosno popravke se formira nakon procene štete i saopštava se Kupcu na saglasnost. Može da se desi da je sam predmet pretrpeo oštećenje koje ne može da se popravi u našoj radionici. Posebnu pažnju zahtevaju laganiji predmeti koji imaju tanke elemente po dizajnu, ili veliko, izloženo kamenje. U celoj industriji juvelirstva ne postoji garancija proizvođača da kamen nećete izbiti/oštetiti.

Servisiranje

Nakit možete servisirati u našoj ili nekoj drugoj zlatarskoj radionici.

Ukoliko se odlučite za našu, donesite predmet do neke od naših radnji.

Očekivani rokovi:

  • Pregled predmeta traje do oko 7 dana.
  • Servisiranje (ukoliko je moguće) traje do oko 7 dana.

 

Mogući troškovi:

  • Sam pregled predmeta se ne naplaćuje.
  • ukoliko niste u prilici lično da predate i preuzmete predmet: troškovi dostave po cenovniku kurira
  • servisiranje (korekcija, popravka) je najčešće 600 dinara
  • zamenski dijamant (manji) košta od oko 1.200 dinara do oko 9.000 dinara (veći) – po kamenu (precizan cenovnik po karataži kamena je izložen u prodajnim objektima)
  • opciono rodiniranje predmeta od legure belog zlata: 600 dinara
  • poliranje se ne naplaćuje

Izgleda da sam alergičan na zlato?

Ne možemo da budemo odgovorni, kao ni da refundiramo robu u slučaju pojave iritacije ili alergijske reakcije na nakit.

Garantujemo da su legure od kojih izrađujemo nakit odobrene sa strane Direkcije za mere i dragocene metale, i u skladu sa regulativama propisanim sa strane Ministarstva Privrede, takođe u skladu sa EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijske reakcije se javljaju zbog prisustva nikla u leguri belog zlata, ili bakra u leguri roze i žutog zlata, dok su iritacije najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija ispod prstena. Konsultujte se sa dermatologom ukoliko redovno dolazi do reakcije.

Mogu li da korigujem veličinu prstena/burme?

U principu ne korigujemo burme ili prstenje.

Burme bez kamenja najčešće možemo da proširimo za broj-dva. Burme sa kamenjem ne korigujemo. Prstenje možemo da korigujemo za broj-dva, po cenovniku, i samo ukoliko dizajn dozvoljava. Kupcu će biti ponuđena opcija korekcije isključivo ukoliko se proceni da je tehnički moguće izvesti korekciju burme ili prstena na kvalitetan način. Burme i vereničko prstenje neretko imaju po dizajnu određen rad ili gravuru, zbog kojih korekcija nije moguća. Tada je jedino rešenje izrada novog predmeta, shodno standardnom cenovniku i roku izrade.

Ne odgovara mi veličina prstena/burme.

Obim prstiju svima, svakodnevno varira najmanje jedan broj.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Naši prodavci su iskusni da stručno procene koja veličina prstena je najverovatije idealna za Kupca, ali Kupac donosi finalnu odluku o veličini prstena koja će biti izrađena. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da prsten koji ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne bude savršeno odgovarao, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, subjektivni doživljaj…). Naš predlog je da se prsten svakako nosi neko vreme, kako bi se dala šansa prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, Kupac donosi konačnu odluku o veličini za koju veruje da će odgovarati.

Zašto mi prsten ne sija više? Kamen je prljav, ne sija.

SJAJNE POVRŠINE NAKITA REPARIRAMO POLIRANJEM (PREDLAŽEMO JEDNOM GODIŠNJE). PRVOBITNI SJAJ KAMENJA SE VRAĆA ČIŠĆENJEM PREDMETA KOD KUĆE ILI U RADIONICI.

O završnim obradama: legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake, slavine, cibzari) oštetiće, izgrebaće prsten – naročito dno prstena. Repariranje predmeta vršimo shodno cenovniku i tehničkim mogućnostima. Svi predmeti od legura plemenitih metala se habaju usled normalnog nošenja.

O leguri belog zlata: u industriji juvelirstva standardna praksa i deo završne obrade jeste da se nakit od bele legure zlata presvlači slojem belog rodijuma (rodiniranje). Rodijum služi kao dodatan sloj zaštite, a ujedno daje konačnu belu boju nakitu od legure belog zlata (koja bi bez tretiranja rodijumom bila žućkasto-bele boje). Vremenom, usled nošenja i habanja nakita, sloj rodijuma se troši, polako nestaje, i zbog toga prsten od legure belog zlata postaje žućkaste boje. Kako bi se vratila bela nijansa predmetu, preporučljivo je da se predmet ponovo rodinira, o trošku Kupca.

Održavanje kamenja i nakita: usled svakodnevnog nošenja (pogotovo prstenja i burmi, koji se nalaze na rukama, a koji redovno dolaze u kontakt sa tvrdim i grubim površinama i predmetima) nakit se haba, sjajne površine matiraju, porvršina nakita se oštećuje. Svaki kamen se prlja, bio on sintetički cirkon, dragi kamen u boji ili najskuplji dijamant. Sve ovo ne znači da nakit nije kvalitetan, ili da nije izrađen po svetskim standardima industrije. Radi se o normalnoj pojavi usled nošenja koja kod kamena izazivaju zamućenje, jer se na nakit nanose prirodna ulja kože, kreme, parfemi, nečistoće iz vazduha, a kod samog metala mehanička oštećenja u vidu ogrebotina. Čišćenje i poliranje postaje neophodno, kao deo redovnog održavanja. Predmeti koji se nose svakodnevno, češće i brže se habaju i prljaju. Kod širih burmi su uočljivija habanja u odnosu na uže prstenje. U zavisnosti od ophođenja prema prstenju, održavanje (poliranje rodiniranje čišćenje) može da bude učestalije ili ređe potrebno. Naš savet je da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, skida češće, kao i da se kamenje kod kuće održava i čisti mekanom četkom za zube, penom neabrazivnog tečnog deterdženta, u kombinaciji sa toplom vodom, a čim se pojavi potreba, da se donese nakit na održavanje, što podrazumeva čišćenje, poliranje i rodiniranje u slučaju belog zlata. Ukoliko niste u mogućnosti da dostavite nakit kod nas na održavanje, on može da se održava i u mnogim lokalnim zlatarama (traži se usluga poliranja i rodiniranja).

Moguća oštećenja

Vlakna peškira, džempera i sl. mogu polomiti, deformisati, pomeriti krapne (sitne držače kamenja), a obratite posebnu pažnju na kontakt sa kvakama, escajgom, predmetima od stakla i na rajsferšlus kod torbi (svi ovi predmeti su tvrđi od legura zlata).

Ako posumnjate da je nakit pretrpeo fizičko oštećenje, donesite nam predmet na detaljnan pregled.  

pre i posle održavanja burme
Burma pre i posle održavanja - poliranje vraća sjaj, rodiniranje vraća belinu
pre i posle čišćenja kamenja
Kamenje pre i posle čišćenja

Uputstvo za nošenje prstena

Skrećemo Vam pažnju da tokom normalnog nošenja, nakit na ruci se haba, jer stalno dolazi u kontakt sa raznim predmetima koji su tvrđi od legure zlata. Sjaj se gubi, javljaju se ogrebotine, a na površinu kamenja se zalepe kreme, parfemi i ostala prirodna ulja.

Redovno održavanje

Svaki prsten (kao i burma) zahteva redovno održavanje, poliranje, repariranje, čišćenje u našoj ili drugoj (lokalnoj) zlatarskoj radionici.

Kod kuće – zamagljeno kamenje – čistite mekanom četkom za zube, uz malo tečnog deterdženta, pod toplom vodom;

jedan minut trljajte lagano sa svih strana.

Koja su moja prava?

Prava Kupca (u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača):

  • 14 dana – Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, van prostorija maloprodajnih objekata, pod uslovom da je isporučena roba sa stanja, i da roba nije korišćena/nošena, i/ili oštećena.
  • Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju Kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti.

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se izrađuju i/ili uvoze po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini od oko 50% cene porudžbine, nekada i trošak usluge izrade/projektovanja. Kupac ima pravo da odustane od kupovine isključivo ako da je kupljena roba sa stanja (nije izrađivana za kupca), i samo ako roba nije nošena, i/ili oštećena (izgrebana, vidno pohabana).

PRAVO NA ODUSTAJANJE • Kupac nema pravo da odustane od ugovora kada se roba proizvodi/uvozi prema posebnim zahtevima potrošača, shodno članu 37 zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 62/2014, 6/2016 – dr. zakon i 44/2018 – dr. zakon).

Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane, (burme, prstenje i sl).

O veličini prstena

U savršenom scenariju verenički prsten savršeno odgovara osobi koja je verena. Međutim retko može da sazna tačnu veličinu prsta, bez da se pokvari iznenađenje. Od raznih veličina, samo jedan broj odgovara savršeno. U našim Wedding Centrima ćete naći prstenje u taktički odabranim, prosečnim veličinama; ukoliko veličina prstena ne bude odgovarao, nakon veridbe uzima se tačna mera prsta, i prsten se koriguje (uz doplatu) ukoliko je korekcija izvodljiva, ukoliko je pak velika razlika, ponudiće se izrada novog prstena.

Najpouzdaniji način da utvrdite veličinu prsta je da nas posetite, kako bi preciznim alatima ustanovili meru.

Popularne skale

Postoje razne skale za označavanje veličine prstiju; najuniverzalnija označava veličinu po obimu prsta izraženo u milimetrima, i ta skala se kreće oko 50-60mm. Prosečna ženska veličina je oko 53mm obima, dok je tipična muška oko 62mm. Sledeća popularna skala je ta sa vrednostima umanjenim za 40 jedinica, tzv zlatarska skala, gde je prosečna ženska veličina 13, dok je muška 22

Sa prstenom na letovanju:

Na letovanja (gde se planira plivanje), najpametnije je da prstenje i burme ne ponesete. Pesak i stene lako mogu da izgrebu nakit, kao i da izbiju ili oštete kamenje. Najrizičnije je, međutim, boravak u vodi, odnosno plivanje; izuzetno su velike šanse da ćete burme ili prsten nepovratno izgubiti u vodi.

Sa prstenom tokom trudnoće

Tokom trudnoće prsti naglo i često otiču, usled čega prstenje ne sme da se nosi! Posle trudnoće prsti se najčešće vrate u prvobitnu veličinu. Ukoliko posle trudnoće veličina prstena ne odgovara, predlaže se pokušaj proširivanja.

Da li dobijam neku garanciju uz kupljen nakit?

DEKLARACIJA OPISUJE VRSTU I FINOĆU PLEMENITOG METALA KAO I SPECIFIKACIJE  DRAGOG KAMENJA.

Na deklaraciji ćete naći podatak o finoći i boji legure predmeta od dragocenog metala (333 8k, 585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro 925, platina Pt950); takođe se deklariše i težina predmeta. Deklaracija sadrži i specifikacije dragog kamenja, kao što su: vrsta kamena, karataža odnosno težina, čistoća dijamanata, oblik, boja.

Ima li razlike između brilijanta i dijamanta?

Brilijant je naziv popularnog kružnog brusa, dok termin dijamant opisuje vrstu kamena.

Specifično izbrušen komad rude dijamanta je, dakle, brilijant. Dijamant je naziv vrste prirodne rude, kamena. Svejedno je da li govorite da je nakit sa dijamantom ili sa brilijantom, svakako se radi o istoj stvari. Termin “brilijant” samo dodatno definiše oblik brušenog kamena.

Kako da se ophodim prema burmama sa keramikom?

Keramička Burma zahteva posebnu pažnju.

NAKIT SA KERAMIKOM zahteva posebnu pažnju! Keramika je relativno tvrd materijal ali je takođe sklon pucanju i lomu. Lom keramike se smatra fizičkim oštećenjem i popravlja se shodno cenovniku.

Cenovnik usluga

  • SERVISIRANJE održavanje 600rsd (samo nakita kupljenog kod nas)
    • PRSTENJE poliranje, čišćenje kamenja
    • BURME poliranje klasičnih burmi sjajne završne obrade
    • MINĐUŠE čišćenje
    • PRIVESCI čišćenje
    • NARUKVICE čišćenje kamenja
    • POPRAVKE ukoliko su izvodljive 600rsd po elementu
    • BELI NAKIT rodiniranje – ukoliko je rodijum dostupan 600rsd
  • GRAVURE (u burme i zlatnike)
    • Moguća je samo prilikom poručivanja – kao deo izrade.
    • Ne ispravljamo postojeće gravure. Ne graviramo naknadno (u već izrađen nakit).
  • KOREKCIJA veličina 600-1.800 rsd (samo nakita kupljenog kod nas)
    • PRSTENJE samo ukoliko dizajn dozvoljava
    • BURME samo modele bez kamenja, i samo ukoliko dizajn dozvoljava
    • LANČIĆI dodavanje alkice za kraće podešavanje

Pošaljite upit za podršku

Sva pitanja vezana za vašu porudžbinu možete poslati popunjavanjem formulara:

    Imate još pitanja?

    Kontaktirajte sa nama. Stojimo vam na raspolaganju.