Podrška

Pročitajte odgovore na često postavljena pitanja ili popunite formular ako imate pitanja o postojećoj porudžbini ›

 

Verzija i datum teksta: 3.2 / 12.8.2018.

Ispao mi je kamen. Šta sad?

Popravićemo. Kamenje nikada ne ispada samo od sebe. Svako ispadanje kamena se smatra fizičkim oštećenjem.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Takozvane krapne i/ili žljebovi zlata drže kamenje. Šanse da vam ispadne kamen su izuzetno male. Oko 1:200 za centralni kamen, dok za ukrasni mali kamen oko 1:1000 (ovakav statistički prosek potvrđuje veoma visok kvalitet ugradnje kamenja). Takav predmet može da se donese na popravku, odnosno na ugradnju zamenskog kamena, o trošku kupca, cena se formira nakon procene štete. Cirkone zamenjujemo bez naknade. Sitni brilijanti najčešće koštaju po 10-40€. Veći brilijanti i drago kamenje se zamenjuju shodno cenovniku kamena. Međutim, ukoliko se ustanovi da su krapne pretrpele veće oštećenje, postoji mogućnost da je jedino rešenje izrada novog nakita, u kom slučaju će kupcu to biti predloženo. Cena izrade novog predmeta je najverovatnije između 40 i 140 € (informativna procena na osnovu velike većine ponovnih izrada).

Izgleda da sam alergičan na zlato?

Ne možemo da budemo odgovorni, i ne možemo da refundiramo robu koja je izrađena po porudžbini u slučaju pojave bilo kakve iritacije ili alergijske reakcije na nakit.

Garantujemo da je naš nakit od zlata u skladu sa savremenim tehnikama izrade 14k, 18k i 22k legure. Alergijska reakcija najčešće nastaje zbog Nikla u leguri belog zlata. Iritacije su najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija koje isušuju deo tela gde se nakit nosi. Kako biste ovo sprečili, ruke i nakit properite i osušite temeljno, i svakako se konsultujte sa svojim dermatologom ukoliko dolazi do iritacije svaki put kada počnete da nosite nakit.

Ne odgovara mi veličina prstena/burme.

Obim prstiju se konstatno menja, više puta dnevno.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da burme i/ili verenički prsten koje ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarali, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, promena kilaže, subjektivni doživljaj dana kada se uzimala mera, mokri prsti, itd). Naš predlog je da se one svejedno nose nekoliko nedelja, kako biste dali šansu prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, vi donosite konačnu odluku o veličini burme i/ili vereničkog prstena za koje verujete da vam odgovara i da će vam odgovarati. Ukoliko vam nakon određenog vremena veličina burme i/ili vereničkog prstena ipak ne bude odgovarala, predložićemo način za rešavanje problema. Više o tome pročitajte u sekciji “Korekcije veličine”.

Mogu li da korigujem veličinu prstena/burme?

U principu ne korigujemo burme ili prstenje.

Izuzetak je smanjivanje veličine prstena za najviše 2-3 broja; to je često izvodljivo, uz očuvanje kvaliteta prstena, ali samo ukoliko procenimo da je moguće smanjiti prsten na kvalitetan način, na šta utiču brojni faktori kao i broj bočnih kamenčića prstena. Burme i/ili verenički prsten neretko imaju rad, teksturu, keramiku, gravuru, različite šare i motive i/ili cirkone po sebi, zbog čega nije moguće smanjiti ili povećati već izrađen predmet. Rešenje je izrada nove burme/prstena, cena se formira na licu mesta, izrada novog prstena je od oko 30€, uske ili lagane burme od oko 50€, široke ili masivne burme od oko 80€ (pod uslovom da se originalna burma/prsten vrati na recklažu materijala). Ukoliko postoji mogućnost korekcije na problematičnom predmetu, bez potrebe da se on ponovo izradi, takva korekcija i eventualni troškovi će biti predloženi. Trajanje izrade novih burmi/prstena je od 5 do 25 dana.

Zašto mi prsten ne sija više? Kamen mi je zamagljen, mutan.

Sjajne površine nakita besplatno poliramo koliko god puta budete želeli (predlažemo jednom do dva puta godišnje). Originalan sjaj cirkona, dragog kamena i dijamanta se postiže čišćenjem ili poliranjem prstena u našoj radionici, naravno bez naknade.

Legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake i slavine) veoma lako mogu da oštete prstenje. Površine drugačije završne obrade kao što su peskirani, brušeni, matirani ili površine sa teksturama potrebno je poslati radionici na repariranje. Reparacije se naplaćuju oko 30€, rok reparacije je 10-20 dana. U industriji se po standardu rodinira sav nakit od belog zlata. To je stadnardna tehnika završne obrade nakita od belog zlata u savremenom zlatarstvu. Rodijum služi kao dodatna zaštita, daje (dodatni) sjaj i specifičnu belu boju nakitu od belog zlata, koji bi bez tretiranja rodijumom bio diskrente krem, belo-žute nijanse. Vremenom, usled nošenja nakita, sloj rodijuma se haba i polako nestaje, otkrivajući osnovnu svetlo žutu boju legure. Da bi se postigao prvobitan sjaj i nijansa neutralne bele boje, potrebno je da se ponovo nanese rodijum (servisiranje traje najduže par dana).

Sasvim je izvesno da se nakit (burme i/ili verenički prsten) usled korišćenja/nošenja izgrebe i/ili izgubi sjaj. Ovo ne znači da nakit nije kvalitetan, niti se smatra manom odnosno manjkavošću. Proizvodi koji se koriste svakodnevno (burme i/ili verenički prsten), imaju tendenciju za habanjem ili grebanjem, pa je naš savet da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, pri čemu je potrebno izbegavati oštre i tvrde predmete, materijale, i druge čvrste legure sa kojima nakit često dolazi u kontakt, kako bi isti što duže trajao. Uz konsultacije za specifični komad nakita predložićemo pregled, poliranje i/ili čišćenje, koje u najvećem broju slučajeva ne naplaćujemo. Ponovna izrada prstena košta 30-90€, burme 50-190 evra (informativne procene na osnovu 90% slučajeva). Posebnu pažnju zahtevaju laganiji proizvodi koji imaju tanke elemente po dizajnu. Ovo se najčešće odnosi na tanke krapne laganijih modela prstenja, koje drže centralni kamen (npr. vereničkog) prstena. Ukoliko je prsten laganiji, po dizajnu verovatno ima tanje krapne koje drže centralni kamen, a koje je jačim udarcem relativno lako iskriviti i samim tim narušiti konstrukciju prstena, zbog čega bi centralni kamen sigurno ispao. Za nošenje takvog nakita, potrebna je posebna pažnja.

Koja su moja prava?

Prava kupca (u skladu sa zakonom):

14 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena preko Interneta ili telefona, pod uslovom da roba nije nošena i naravno oštećena

100% se refundira cena porudžbine od koje se odustalo, pod uslovom da se roba nije izrađivala po porudžbini (po specifikaciji kupca)

100% cene robe se refundira samo u slučaju da je proizvod već bio izrađen i na stanju, odnosno ukoliko se proizvod nije izrađivao po porudžbini kupca.

75% cene robe se refundira ukoliko se od porudžbine odustalo, u slučaju ako se roba izrađivala po porudžbini. (ukupnu cenu robe po porudžbini čine cena usluge izrade, i cena samog proizvoda)

7 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena lično, u radnji, pod uslovom da roba nije nošena odnosno korišćena i naravno oštećena

8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju

45 dana – rok za rešavanje reklamacije

PONAVLJAMO: Ne garantujemo za otpornost naših proizvoda na mehanička i fizička oštećenja; oštećenja koja mogu da nastanu usled kontakta sa agresivnim i abrazivnim hemikalijama, odnosno sredstvima, ili usled nemarnog rukovanja i korišćenja nakita. Legure zlata i srebra su relativno mekani materijali, zbog čega su podložniji krivljenju, lomljenju, deformisanju, grebanju, fizičkom oštećivanju, i/ili habanju od nošenja. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima, te nisu pokrivena garancijom. Saniranje problema je nekada besplatno, ali u mnogim situacijama će biti potrebno da se uz doplatu izradi nov predmet.

Da li dobijam neku garanciju uz kupljen nakit?

Dobijate štampanu deklaraciju o sastavu i specifikaciji kupljene robe.

Dokument sadrži detalje o plemenitom metalu kao i o karakteristikama kamenja, uz datum, pečat i potpis. Ovim dokumentom Zlatara AS stoji iza svakog kamena i garantuje za tačnost deklarisanih informacija o kamenju i nakitu. Sve detalje sa deklaracije možete proveriti i potvrditi kod bilo kog gemologa širom sveta. Štampana deklaracija (nekada i dodatni sertifikat sa hologramom za drago kamenje i/ili dijamante) sadrži podatke o vrsti kamena, karataži kamena (eng. carat), čistoći (eng. clarity), o vrsti brusa (eng. cut), i boji kamena (eng. color).

Da li mogu da osiguram kamen?

Prilikom kupovine nakita sa dragim kamenom, možete da kupite i Pravo na kupovinu jednog narednog (zamenskog) dragog kamena.

Pravo može da se kupi do najkasnije sedam dana od datuma kupovine odnosno preuzimanja nakita sa dragim kamenom. Pravo važi za jedan naredni dragi kamen iste vrste, istog prečnika. Prečnik zamenskog kamena može da varira do najviše 10% od deklarisanog prečnika prvog originalnog kamena. Uz kupljeno pravo izdaje se potvrda u vidu plastične kartice (sertifikat o vlasništvu prava).

Kako da se ophodim prema burmama sa keramikom?

Keramička Burma zahteva posebnu pažnju.

Keramika je relativno čvrst, tvrd, krut materijal, sklon pucanju ili lomu usled intenzivnog udarca, odnosno pada na tvrdu površinu sa veće visine. Lom keramike nije pokriven garancijom i smatra se fizičkim oštećenjem. Izrada jedne nove burme sa keramikom je oko 100€ (pod uslovom da se obezbedi povraćaj materijala zlata stare, oštećene burme).

Ima li razlike između brilijanta i dijamanta?

Uglavnom nema. Brilijant je samo naziv popularnog kružnog brusa, dok termin dijamant opisuje vrstu rude (kamena).

Izbrušen komad rude dijamanta je, dakle, brilijant. Dijamant je naziv vrste prirodne rude. Svejedno je da li govorite da je nakit sa dijamantom ili sa brilijantom, skako se radi o istoj stvari. Termin “brilijant” samo dodatno definiše da je kamen dijamant brušen u kružni oblik.

Pošaljite upit za podršku

Sva pitanja vezana za vašu porudžbinu možete poslati popunjavanjem formulara:

Imate još pitanja?

Kontaktirajte nas. Stojimo vam na raspolaganju radnim danima posle 12h, ili pošaljite email na info@zlatara-as.rs