Uslovi Kupovine • Ugovor o Kupovini

Priručnik o uslovima kupovine, reklamacijama i odgovornosti

Zlatara AS je kreirala ovaj sajt (u polju adrese u Vašem pretraživaču glavni domen mora da bude zlatara-as.rs sa znakom katanca koji predstavlja detalje i Cloudflare izdavačkoj kući za sertifikate autentičnosti veb stranice za domen zlatara.as-rs) na kojem možete lako i udobno da istražite našu ponudu, da stupite u kontakt sa nama, kao i da rezervišete nakit za kasniju kupovinu. Zlatara AS je definisala pravila i uslove kupovine, shodno zakonskim regulativama, koja su važeća i obavezujuća i koji Vam obezbeđuju jasnu, sigurnu i jednostavnu kupovinu.

Uvod

Ovim dokumentom precizno su definisane obaveze koje imaju obe strane – Vi, potrošač (Kupac) i Zlatara AS (Prodavac). Obaveze, odgovornosti i uslovi kupovine su navedena u nastavku teksta. Zadržavamo pravo na promenu ovih uslova, bez obaveze da obavestimo Kupca o izmenama odredbi, stoga vam je neophodno da se pre svake kupovine pročita ovaj dokument.

Ovaj dokument se redovno dopunjuje i ažurira.

Verzija i datum dokumenta: 7.5 / 20.10.2021.

Saobraznost robe

Prodavac se obavezuje odnosno garantuje da je na tržište stavio predmet po specifikacijama definisanim u deklaraciji. Ne garantuje otpornost predmeta na habanje i/ili fizička oštećenja (koja Kupcu mogu da prouzrokuju materijalne gubitke, kao na primer gubitak ili nepopravljivo oštećenje dragog kamena, kao i nepopravljivo oštećenje i/ili gubitak plemenitog metala). Ne garantuje se ni mogućnost naknadnog korigovanja predmeta. Saobrazan predmet se definiše kao takav, da po kvalitetu i funkcionisanju (ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste) odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što kupac može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe, objašnjenim u ostalim članovima Ugovora.

Slanje robe kurirskom službom

Poručenu robu (ukoliko se nalazi na stanju) Prodavac predaje kurirskoj službi u najkraćem mogućem roku (obično u roku od par dana). U slučaju da se naručena roba izrađuje po porudžbini, rok za izradu i dostavu se saopštava Kupcu. Očekivano vreme isporuke od momenta slanja je oko dva radna dana – na teritoriji Srbije, tri do deset dana ukoliko se šalje za inostranstvo. Na vreme isporuke mogu da utiču vanredne situacije, vremenske nepogode, i ostale više sile. Kurirske službe ne dostavljaju na teritoriju Kosova. U nekim situacijama je moguća i međunarodna dostava. Kupac je u obavezi da dostavi tačne podatke prilikom poručivanja, u suprotnom porudžbina se otkazuje. U slučaju da se prilikom poručivanja robe jave određene nejasnoće, Prodavac će u najkraćem roku stupiti u kontakt sa Kupcem kako bi se tačno utvrdili svi detalji porudžbine, adresa i ostale kontakt informacije. U slučaju poteškoća prilikom isporučivanja robe, Prodavac ne može da bude odgovoran. Kupac će moći da stupi u kontakt sa kurirskom službom na osnovu broja paketa, koji je Kupcu javljen. Ukoliko Prodavac nije u mogućnosti da organizuje dostavu robe, Kupac će biti obavešten.

Troškovi dostave

Unutar Republike Srbije (a izuzev teritorije KiM), dostava košta do oko 500 dinara po paketu – dostava se naplaćuje u gotovini u dinarima kuriru prilikom preuzimanja robe. Cena poručene robe ne sadrži troškove dostave. Troškovi dostave zavise od kurirske službe. Kupac plaća troškove dostave. Kurirske službe naplaćuju i uslugu prenosa novca ukoliko porudžbinu plaćate pouzećem. Troškove međunarodne dostave plaća Kupac, ukoliko je dostava moguća, cena bude oko 100€ (mogući su dodatni porezi, carinske tarife i takse).

Naplata, valuta, PDV i statusa porudžbine

Cene na sajtu su izražene u evrima, i informativne su. Tačne cene u dinarima su istaknute u prodajnim objektima. Komercijalisti će javiti tačnu cenu u dinarima ukoliko se Kupac odluči za kupovinu na daljinu. Cene su sa uračunatim PDV. Strani državljani imaju pravo da traže obrazac za zahtev povrata PDV.

Prilikom poručivanja robe, Kupac može da plati na više načina:

  • lično u nekoj od naših radnji, (strane valute ne primamo) preferiramo kartično plaćanje
  • pouzećem po kuriru (aplikabilni troškovi dostave),
  • nalogom za prenos, virmanski, elektronski.

Za informacije o načinima plaćanja u prodajnim objektima posetite stranicu Načini plaćanja ›

Nakon poručivanja robe, Kupac može da se informiše o statusu porudžbine putem standardnih metoda komunikacije koje se nalaze na Kontakt stranici ›

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se izrađuju i/ili uvoze po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini od 50% cene porudžbine, nekada i trošak usluge izrade/projektovanja. Kupac ima pravo da odustane od kupovine isključivo ako da je kupljena roba sa stanja (nije izrađivana za kupca), i samo ako roba nije nošena, i/ili oštećena (izgrebana, vidno pohabana).

PRAVO NA ODUSTAJANJE • Kupac nema pravo da odustane od ugovora kada se roba proizvodi/uvozi prema posebnim zahtevima potrošača, shodno članu 37 zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 62/2014, 6/2016 – dr. zakon i 44/2018 – dr. zakon).

Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane, (burme, prstenje i sl).

Garancija i pravo na reklamaciju

Prava Kupca (u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača):

  • 14 dana – Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, van prostorija maloprodajnih objekata, pod uslovom da je isporučena roba sa stanja, i da roba nije korišćena/nošena, i/ili oštećena.
  • Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju Kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti.

Fizička oštećenja

NE POSTOJI GARANCIJA NA OTPORNOST NAKITA NA HEMIJSKA OŠTEĆENJA, KOJA NASTAJU USLED KONTAKTA SA HEMIKALIJAMA, KAO NI NA FIZIČKA OŠTEĆENJA I HABANJA NASTALA USLED NOŠENJA NAKITA.

PAŽNJA! Osetljiva roba! Prodavac nije odgovoran za stanje nakita čim predmet napusti prodajni objekat! Nakit od legure zlata, platine i srebra se haba i grebe usled normalnog nošenja. Bilo koji kamen u nakitu može da se zaprlja, zamagli, ošteti, izgubi, ispadne, smrska i izgrebe, a sam predmet od plemenitog metala može da se polomi, parče odlomi, ošteti, iskrivi ili izgubi.

Belinu predmeta od bele legure zlata zapravo daje površinski sloj belog rodijuma. Usled nošenja i habanja nakita, zbog kontakta sa svakodnevnim predmetima, sloj rodijuma polako nestaje, i prsten od legure belog zlata postaje žućkaste boje (primetnije na širim burmama za razliku od uskog vereničkog prstenja). Kako bi se vratila bela nijansa predmetu, predmet treba ponovo rodinirati, po aktuelnom cenovniku. Ne postoji garancija na otpornost nakita na hemijska oštećenja, kao ni na fizička oštećenja i habanja nastala usled nošenja nakita.

Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložni grebanju, krivljenju, lomljenju, deformisanju i habanju usled laganog ili naglog kontakta sa drugim i/ili tvrđim predmetima. Drago kamenje, cirkoni i dijamanti jesu tvrdi, ali nisu neuništivi – usled nezgodnog udarca može da im se odlomi deo, ili pak da se u celosti smrskaju. Bilo koji kamen možete izgubiti ili oštetiti. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima, i Prodavac nije odgovoran za takva oštećenja. Moguć je pokušaj servisiranja i održavanja navedenih fizičkih oštećenja, po aktuelnom cenovniku, dok se zamena izgubljenog, oštećenog ili uništenog kamena i/ili predmeta naplaćuje po aktuelnom cenovniku. Ukoliko popravka nije moguća, Kupac može da traži ponovnu izradu novog predmeta, po aktuelnom cenovniku, ukoliko je izrada takvog predmeta, ili nabavka željenog kamenja i dalje dostupna opcija.

OSETLJIVA ROBA!! PRODAVAC NIJE ODGOVORAN ZA NAKIT ČIM NAKIT NAPUSTI PRODAJNI OBJEKAT!

  • NAKIT OD LEGURE ZLATA, PLATINE I SREBRA SE HABA I GREBE I USLED NOŠENJA.
  • BILO KOJI KAMEN U NAKITU (PRIRODAN I SINTETIČKI) MOŽE DA SE ZAPRLJA, ZAMAGLI, OŠTETI, IZGUBI, ISPADNE, SMRSKA I IZGREBE,
  • A SAM PREDMET MOŽE DA SE POLOMI, PARČE ODLOMI, OŠTETI, ISKRIVI ILI IZGUBI.

ROBA NE DOLAZI SA GARANCIJOM KOJA POKRIVA NAVEDENA FIZIČKA OŠTEĆENJA!

Uz nakit se ne izdaje “garancija” na kakvu su se kupci navikli prilikom kupovine tehničke robe. Za razliku od takve robe, nakit ne vrši funkciju. Uz nakit se izdaje deklaracija, čiju tačnost garantuje Prodavac, kao i Direkcija za mere i dragocene metale Ministarstva Privrede.

Deklaracija o nakitu

DEKLARACIJA OPISUJE VRSTU I FINOĆU PLEMENITOG METALA KAO I SPECIFIKACIJE  DRAGOG KAMENJA.

Na deklaraciji ćete naći podatak o finoći i boji legure predmeta 333 8K, i predmeta od dragocenog metala (585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro 925, platina Pt950); takođe se deklariše i težina predmeta. Deklaracija sadrži i specifikacije dragog kamenja, kao što su: vrsta kamena, broj i karataža odnosno težina, čistoća dijamanata, oblik, boja dragog kamenja.

Iritacije i alergijske reakcije

Iritacije i alergijske reakcije • Ne možemo da budemo odgovorni, kao ni da refundiramo robu (u vidu raskida ugovora) u slučaju pojave iritacije ili alergijske reakcije na nakit, usled subjektivne individualne osetljivosti na predmet. Garantujemo da su legure od kojih izrađujemo nakit odobrene sa strane direkcije za mere i dragocene metale, i da su u skladu sa regulativama, takođe u skladu sa EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijske reakcije se kod nekih pojedinaca javljaju usled subjektivne individualne osetljivosti na nikl u leguri belog zlata, ili bakra u leguri roze i žutog zlata, dok su iritacije najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija između prstena i kože. Konsultujte se sa dermatologom.

Korekcije veličine – Prstenje i veličina prstiju

Obim prstiju svima, svakodnevno varira najmanje jedan brojU principu ne korigujemo burme i prstenje.

Ne garantujemo mogućnost korigovanja izrađenih predmeta. Veličina za koju se kupac odluči i izjasni prilikom potpisivanja ovog ugovora je odlučujuć za porudžbinu/izradu. Kupac donosi konačnu odluku o veličini obima za koju veruje da će odgovarati. Moguće je da burma/prsten na dan preuzimanja, ili kasnije tokom nošenja, ne odgovara savršeno; faktori mogu biti toplo ili hladno vreme, oticanje prstiju, subjektivni doživljaj, ozlede, fiziološke promene, i sl, za ovu pojavu nismo odgovorni. Burme bez kamenja možemo da probamo da korigujemo, mogu se videti tragovi korekcije, kao što su vidljivo mesto spoja/vara, diskoloracija oko mesta korekcije, izgrebanost po spoljašnjosti i/ili unutrašnjosti predmeta, trajni totalni ili delimični nestanak unutrašnje gravure. Burme sa kamenjem ne korigujemo jer se time ugrožava stabilnost nosača/držača kamenja. Ukoliko procenimo da predmet možemo da korigujemo, korekcija će biti naplaćena po aktuelnom istaknutom cenovniku. Pokušaj korekcije ne garantuje uspeh korekcije. Kupcu će biti ponuđena opcija korekcije isključivo ukoliko se proceni da je tehnički moguće izvesti korekciju predmeta na kvalitetan način. Burme i vereničko prstenje neretko imaju kamenje ili po dizajnu određen rad ili gravuru, zbog kojih korekcija nije moguća. Tada je jedino rešenje izrada novog predmeta, po aktuelnom cenovniku i roku izrade. Zahtev za korekcijom može da se traži isključivo nakon kupovine – kupac mora da postane vlasnik predmeta plaćanjem celog iznosa, i uz fiskalni račun može da traži uslugu pokušaja korigovanja veličine predmeta.

Varijabilni faktori prilikom izrade nakita

Varijabilni faktori prilikom izrade nakita • Prilikom poručivanja nakita na osnovu uzoraka koje ste lično videli i probali, moguća su sitna odstupanja između finalno izrađenih predmeta i tih uzoraka, u vidu varijabilnih faktora, kao što su: širina, debljina, nijanse i intenzitet boje legure zlata, i/ili crnog rodijuma, žute pozlate, roze pozlate, belog rodijuma, matiranosti završne obrade, unutrašnja i spoljašnja zaobljenost, oblik, subjektivni osećaj udobnosti. Sva moguća odstupanja su diskertna, ako uopšte dođe do njih. Veličina obima prstena/burme takođe može da odstupa, do pola broja od poručene veličine. Sitna odstupanj, do oko 9%, u merama (širina, debljina, zaobljenost, i sl.) izrađenog predmeta su moguća shodno industrijskim procesima.

Roba iz naše ponude se ne prodaje (ne naplaćuje) na gram. Cene nisu formirane po gramu, pa je tako na primer, ista cena prstena veličine 7 (47) ili 27 (67).

Cene burmi formiramo po modelu: po širini, debljini i finoći i veličini. Sitna odstupanja u merama (do 9%) se tolerišu shodno industrijskim procesima.

Cene prstenja formiramo po modelu. Cena se ne formira po gramaži. Modeli se izrađuju po predefinisanim kalupima, tehnikom livenja, prethodno izrađenim u 3D-u. Nakon kupovine prvog prstena, svaki naredni izrađeni prsten, može da se razlikuje u gramaži i merama (do 9%).

Svaka korekcija prstena može da dovede do razlike u gramaži prstena. Prilikom skraćivanja odstranjeno parče metala se ne vraća kupcu. Na cenu iz kupoprodajnog ugovora ne utiče korekcija veličine prstena. Izrada bilo koje veličine vereničkog prstena ne utiče na prodajnu cenu.

SAGLASNOST I PROMENE USLOVA

Kupovinom u Zlatari AS, kao i korišćenjem naših usluga, internet prodavnice, “Kartica Vernosti” i “Poklon Kartica“, kao i telefonskog poručivanja (poziv i sms), preko aplikacija za komunikaciju (Viber, Instagram, WhatsApp, Messenger), ili poručivanja putem elektronske pošte, potvrđujete da ste pročitali, razumeli i složili se sa svim gore navedenim Uslovima Kupovine. Prodavac se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće na dan objave novog dokumenta.

Cenovnik usluga

  • SERVISIRANJE održavanje nakita kupljenog kod nas
    • RODINIRANJE vraćanje beline beloj leguri zlata 600 rsd/predmetu
    • POLIRANJE samo sjajne završne obrade GRATIS
    • POPRAVKE samo ukoliko su izvodljive 600-1.800 rsd/predmetu
    • REPARACIJA apliciranje mat završnih obrada 600 rsd/predmetu
  • KOREKCIJA veličina nakita kupljenog kod nas
    • PRSTENJE samo ukoliko dizajn dozvoljava 600 rsd (prva gratis u roku od 30 dana)
    • BURME samo modele bez kamenja,
      samo ukoliko dizajn dozvoljava 600 rsd/predmetu
    • LANČIĆI dodavanje alkice za kraće podešavanje 600 rsd/predmetu
  • GRAVURE (u burme i zlatnike)
    • Moguća je samo prilikom poručivanja – kao deo izrade.
    • Ne ispravljamo postojeće gravure. Ne graviramo naknadno (u već izrađen nakit).

Imate pitanja?

Kontaktirajte sa nama, stojimo vam na raspolaganju.