Priručnik o uslovima kupovine, reklamacijama i odgovornosti

Zlatara AS je kreirala ovaj sajt (u polju adrese u Vašem pretraživaču glavni domen mora da bude www.zlatara-as.rs ) na kojem možete lako i udobno da istražite našu ponudu, da stupite u kontakt sa Zlatarom AS, ali takođe i da poručite nakit ili ostale proizvode. Zlatara AS je definisala pravila i uslove kupovine, shodno zakonskim regulativama, koja su važeća i obavezujuća i koji Vam obezbeđuju jasnu, sigurnu i jednostavnu kupovinu.

Uvod

Ovim dokumentom precizno su definisane obaveze koje imaju obe strane – Vi (Kupac) i Zlatara AS (Prodavac). Obaveze, odgovornosti i uslovi kupovine su navedena u nastavku teksta. Zadržavamo pravo na promenu ovih uslova, bez obaveze da obavestimo Kupca o izmenama odredbi, stoga vam preporučujemo da pre svake kupovine ponovno pročitate ovaj dokument. Važeći dokument je uvek onaj koji je aktuelan na sajtu.

Verzija i datum dokumenta: 5.1 / 05.09.2020.

Slanje robe kurirskom službom

Poručenu robu (ukoliko se nalazi na stanju) ćemo predati kurirskoj službi u najkraćem mogućem roku (obično narednog radnog dana). U slučaju da se naručena roba izrađuje po porudžbini, rok za izradu i dostavu se javlja Kupcu. Očekivano vreme dostave od momenta slanja je jedan do dva radna dana – na teritoriji Srbije, dva do deset dana ukoliko se šalje međunarodnom kurirskom službom. Na vreme isporuke mogu da utiču vanredne situacije, vremenske nepogode, i ostale više sile. Kurirske službe ne dostavljaju na teritoriju Kosova. U nekim situacijama je moguća i međunarodna dostava. Kupac je u obavezi da dostavi tačne podatke prilikom poručivanja, u suprotnom porudžbina se otkazuje. U slučaju da se prilikom poručivanja robe jave određene nejasnoće, Prodavac će u najkraćem roku stupiti u kontakt sa Kupcem kako bi se tačno utvrdili svi detalji porudžbine, adresa i ostale kontakt informacije.

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se izrađuju po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini od oko 50% cene porudžbine, nekada i trošak usluge izrade, projektovanja i konsultacije. Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, pod uslovom da je roba sa stanja, i da roba nije nošena, i/ili oštećena. Ako je roba izrađivana po porudžbini (burme i sl.), Kupac nema pravo na odustajanje. Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane. Nakon poručivanja robe, Kupac može da se informiše o statusu svoje porudžbine putem standardnih metoda komunikacije koje se nalaze u dnu svake stranice sajta Prodavca. U slučaju poteškoća prilikom isporučivanja robe, Prodavac će u stupiti u kontakt sa kurirskom službom. Ukoliko Prodavac iz nije u mogućnosti da organizuje dostavu robe, Kupac će biti obavešten.

Troškovi dostave

Unutar teritorije Republike Srbije, troškovi dostave poručene robe su oko 300 dinara. Troškovi dostave zavise od kurirske službe. Uglavnom Prodavac pokriva sve troškove dostave. Neke kurirske službe naplaćuju usluga prenos novca ukoliko se odlučite za plaćanje porudžbine pouzećem. Međunarodne dostave, unutar EU, ukoliko su moguće, koštaju oko 100€ (mogući su dodatni porezi, carinske tarife i takse).

Naplata

Prilikom poručivanja proizvoda iz online internet SHOP-a Prodavca, poručenu robu možete da platite na više načina:

  • pouzećem, što podrazumeva plaćanje dogovorenog iznosa gotovinom, u dinarima kurirskom službeniku, po preuzimanju paketa
  • lično u poslovnici Prodavca, gotovinom
  • pravna lica mogu da plate robu po predračunu.

Garancija i reklamacija

Prava Kupca (u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača):

  • 14 dana – Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, pod uslovom da je roba sa stanja, i da roba nije nošena, i/ili oštećena; ako je roba izrađivana po porudžbini (burme i sl.), Kupac nema pravo na odustajanje.
  • Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe proizvedene prema zahtevima potrošača ili jasno personalizovane (sve burme, prstenje i sl.)
  • 7 dana – Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena lično, u prodajnim prostorima, pod uslovom da je roba sa stanja, i da roba nije nošena, i/ili oštećena; ako je roba izrađivana po porudžbini (burme i sl.), Kupac nema pravo na odustajanje
  • Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti.

OSETLJIVA ROBA!! NAKIT OD LEGURE ZLATA, PLATINE I SREBRA SE HABA I GREBE I USLED NORMALNOG NOŠENJA. BILO KOJI KAMEN U NAKITU (PRIRODAN I SINTETIČKI) MOŽE DA SE ZAPRLJA, ZAMAGLI, OŠTETI, IZGUBI, ISPADNE, SMRSKA I IZGREBE. ROBA NE DOLAZI SA GARANCIJOM KOJA POKRIVA NAVEDENA FIZIČKA OŠTEĆENJA!

Uz nakit se ne izdaje garancija na kakvu su se kupci navikli prilikom kupovine tehničke robe. Za razliku od tehničke robe, nakit ne vrši tehničku funkciju. Uz nakit se  izdaje deklaracija, čiju tačnost garantuje Prodavac, kao i Direkcija za mere i dragocene metale Ministarstva Privrede.

Deklaracija o nakitu

DEKLARACIJA SADRŽI PODATKE O PLEMENITOM METALU KAO I O DRAGOM KAMENJU.

Na deklaraciji ćete naći podatak o finoći legure predmeta od dragocenog metala (333 8k, 585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro 925, platina Pt950) i boji (belo, žuto ili roze); takođe se deklariše i precizna težina predmeta. Štampana deklaracija sadrži i podatke o specifikacijama dragog kamenja. Deklaracija sadrži podatke o vrsti kamena, karataži odnosno težini kamena (carat), čistoći (clarity), o vrsti brusa (cut), i boji (color).

Iritacije i alergijske reakcije

NE MOŽEMO DA BUDEMO ODGOVORNI, I NE MOŽEMO DA REFUNDIRAMO ROBU U SLUČAJU POJAVE BILO KAKVE IRITACIJE ILI ALERGIJSKE REAKCIJE NA NAKIT.

Garantujemo da su legure od kojih izrađujemo nakit u skladu sa regulativama propisanim sa strane Ministarstva Privrede, kao i EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijske reakcije se javljaju zbog prisustva nikla u leguri belog zlata, ili bakra u leguri roze i žutog zlata, dok su iritacije najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija ispod prstena. Predlažemo da prste i nakit očistite i osušite temeljno i redovno. Konsultujte se sa dermatologom ukoliko redovno dolazi do reakcije.

Fizička oštećenja

NE POSTOJI GARANCIJA NA OTPORNOST NAKITA NA HEMIJSKA OŠTEĆENJA, KOJA NASTAJU USLED KONTAKTA SA HEMIKALIJAMA KAO NI NA FIZIČKA OŠTEĆENJA I HABANJA NASTALA USLED NORMALNOG NOŠENJA NAKITA.

Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložni grebanju, krivljenju, lomljenju, deformisanju i habanju. Drago kamenje, cirkoni i dijamanti jesu tvrdi, ali nisu neuništivi – usled nezgodnog udarca može da im se odlomi deo, ili pak da se u celosti smrskaju. Bilo koji kamen možete izgubiti ili oštetiti. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima. Servisiranje i održavanje mnogih navedenih ficičkih oštećenja je često moguće, dok se zamena izgubljenog, oštećenog ili uništenog kamena naplaćuje po cenovniku. Ukoliko popravka nije moguća, biće ponuđena izrada novog predmeta, uz doplatu, ukoliko je izrada takvog predmeta i dalje dostupna opcija.

Ispadanje kamenja iz nakita

KAMEN NIKADA NE ISPADNE SAM OD SEBE. SVAKO ISPADANJE KAMENA SE SMATRA FIZIČKIM OŠTEĆENJEM.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Shodno najvišim svetskim standardnima i tehnikama, sitni delovi legure metala drže kamenje. Šanse da se izbije kamen su izuzetno male. Nakit iz kojeg je ispao kamen može da se donese na ugradnju zamenskog kamena, o trošku Kupca, cena se formira nakon procene štete. Ukoliko se, pak, ustanovi da je predmet pretrpeo oštećenje koje ne može da se sanira, jedino rešenje je izrada novog nakita, ukoliko je ta opcija dostupna. Posebnu pažnju zahtevaju laganiji predmeti koji imaju tanke elemente po dizajnu, ili veliko, izloženo kamenje. U celoj industriji ne postoji garancija proizvođača koji garantuje da nećete kamen izbiti ili oštetiti.

Prstenje i veličina prstiju

OBIM PRSTIJU SVIMA, SVAKODNEVNO OSCILIRA; NAJMANJE PLUS-MINUS JEDAN BROJ.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Naši prodavci su iskusni da stručno procene koja veličina prstena je najverovatije idealna za Kupca, ali Kupac donosi finalnu odluku o veličini prstena koja će biti izrađena. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da prsten koji ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarao, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, subjektivni doživljaj…). Naš predlog je da se prsten svakako nosi neko vreme, kako bi se dala šansa prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, Kupac donosi konačnu odluku o veličini za koju veruje da će odgovarati.

Korekcije veličine

U PRINCIPU NE KORIGUJEMO BURME I PRSTENJE.

Burme bez kamenja najčešće možemo da proširimo za broj-dva. Burme sa kamenjem ne korigujemo. Prstenje možemo da korigujemo za broj-dva, samo ukoliko dizajn dozvoljava. Kupcu će biti ponuđena opcija korekcije isključivo ukoliko se proceni da je tehnički moguće izvesti korekciju burme ili prstena na kvalitetan način. Burme i vereničko prstenje neretko imaju po dizajnu određen rad ili gravuru, zbog kojih korekcija nije moguća. Tada je jedino rešenje izrada novog predmeta, shodno standardnom cenovniku i roku izrade.

Održavanje nakita i sjaja dragog kamenja

SJAJNE POVRŠINE NAKITA REPARIRAMO POLIRANJEM (PREDLAŽEMO JEDNOM GODIŠNJE). PRVOBITNI SJAJ KAMENJA SE VRAĆA ČIŠĆENJEM PREDMETA KOD KUĆE ILI U RADIONICI.

O završnim obradama: legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake, slavine, cibzari) oštetiće, izgrebaće prsten – naročito dno prstena. Repariranje predmeta vršimo shodno cenovniku i tehničkim mogunostima. Svi predmeti od legura plemenitih metala se habaju usled normalnog nošenja.

O leguri belog zlata: u industriji juvelirstva stadnardna praksa i deo završne obrade je da se nakit od bele legure zlata rodinira. Rodijum služi kao dodatan sloj zaštite, a ujedno daje konačnu belu boju nakitu od belog zlata (legura belog zlata bez tretiranja rodijumom je svetlo žute boje, toplije nijanse bele boje). Vremenom, usled nošenja nakita, sloj rodijuma se haba i polako nestaje. Kako bi se vratila bela nijansa predmetu, potrebno je da se ponovo rodinira.

O sjaju kamenja i nakita: usled nošenja, nakit se haba, svaki kamen se prlja, a sjajne površine matiraju. Ovo ne znači da nakit nije kvalitetan. Radi se o normalnoj pojavi, jer se na nakit nanosi prirodna ulja kože, kreme, parfemi, nečistoće iz vazduha. Čišćenje i poliranje postaje neophodno, kao deo redovnog održavanja. Predmeti koji se nose svakodnevno, češće i brže se habaju i prljaju. Naš savet je da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, skida redovno, kao i da se kod kuće održava i čisti mekanom četkom za zube, penom neabrazivnog deterdženta u kombinaciji sa toplom vodom.

NAKIT SA KERAMIKOM zahteva posebnu pažnju! Keramika je relativno tvrd materijal ali je takođe sklon pucanju i lomu. Lom keramike se smatra fizičkim oštećenjem i popravlja se shodno cenovniku.

PRAVO NA ODUSTAJANJE • Kupac nema pravo da odustane od ugovora kada se roba proizvodi prema posebnim zahtevima potrošača, shodno članu 37 zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 62/2014, 6/2016 – dr. zakon i 44/2018 – dr. zakon).

OSETLJIVA ROBA!! Nakit od legure zlata, platine i srebra se haba i grebe i usled normalnog nošenja. Bilo koji kamen u nakitu (prirodan i sintetički) može da se zaprlja, zamagli, ošteti, izgubi, ispadne, smrska i izgrebe. roba ne dolazi sa garancijom koja pokriva navedena fizička oštećenja!

SAGLASNOST I PROMENE USLOVA

Kupovinom u Zlatari AS, kao i korišćenjem naših usluga veb-sajta, SHOP-a, internet prodavnice, “Kartica Vernosti” i “Poklon Kartica“, kao i telefonskog poručivanja, ili poručivanja putem elektronske pošte, potvrđujete da ste pročitali, razumeli i složili se sa svim gore navedenim  Uslovima Kupovine. Prodavac se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće na dan objave novog dokumenta.

Imate pitanja?

Kontaktirajte nas. Stojimo vam na raspolaganju. Kontakt stranica ›