Priručnik o garanciji,
uslovima kupovine,
reklamacija i odgovornosti

Zlatara AS je kreirala ovaj sajt (u polju adrese u Vašem pretraživaču glavni domen mora da bude www.zlatara-as.rs ) na kojem možete lako i udobno da istražite našu ponudu, da stupite u kontakt sa Zlatarom AS, ali takođe i da poručite nakit ili ostale proizvode. Zlatara AS je definisala pravila i uslove kupovine, shodno zakonskim regulativama, koja su važeća i obavezujuća i koji Vam obezbeđuju jasnu, sigurnu, bezbednu i jednostavnu kupovinu.

Uvod

Ovim dokumentom precizno su definisane obaveze koje imaju obe strane – Vi (Kupac) i Zlatara AS (Prodavac). Obaveze, odgovornosti i uslovi kupovine su navedena u nastavku teksta. Zadržavamo pravo na promenu ovih uslova, bez obaveze da obavestimo kupca o izmenama odredbi, stoga vam preporučujemo da pre svake kupovine ponovno pročitate ovaj dokument. Važeći dokument je uvek onaj koji je aktuelan na sajtu.

Verzija i datum teksta: 3.1. / 1.6.2018.

Slanje robe kurirskom službom

Zlatara AS se obavezuje da će poručenu robu (ukoliko se nalazi na stanju) predati kurirskoj službi u najkraćem mogućem roku (obično tokom istog ili narednog radnog dana). U slučaju da se naručena roba izrađuje “po porudžbini”, rok za dostavu robe se dogovara sa kupcem. Predviđeno vreme dostave robe zavisi isključivo od kurirske službe. Očekivano vreme dostave od momenta slanja je jedan do dva radna dan, u zavisnosti od lokacije Kupca. Na vreme isporuke takođe mogu da utiču vanredne situacije, vremenske nepogode, više sile. Kurirske službe ne dostavljaju na teritoriju Kosova. U nekim situacijama je moguća i međunarodna dostava. Kupac je u obavezi da dostavi tačne podatke prilikom poručivanja, u suprotnom porudžbina se otkazuje. Zlatara AS nije odgovorna za neisporučenu robu u slučaju da su podaci netačno uneti. U tom slučaju Zlatara AS će stupiti u kontakt sa kupcem kako bi utvrdili ispravnu adresu za dostavu. U slučaju da se prilikom poručivanja robe, jave određene nejasnoće, Zlatara AS će u najkraćem roku stupiti u kontakt sa kupcem kako bi se tačno utvrdila porudžbina, a ukoliko se kupac uzastopno ne javlja na telefon ili email, porudžbina se smatra otkazanom.

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se posebno izrađuju po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini 50% vrednosti porudžbine. Bespolsedično otkazivanje kupovine je moguće samo u slučaju da se porudžbina ne izrađuje “po porudžbini”, već nalazi na stanju u trenutku kupovine. U slučaju da želite da odustanete od porudžbine, potrebno je da nas u što kraćem roku obavestite. Ako je izrada robe već započeta, ili ako je roba već izrađena i/ili poslata i/ili isporučena, u slučaju odustajanja od porudžbine, refundiraće se 50% vresnosti porudžbine. Nakon poručivanja robe, kupac može da se informiše o statusu svoje porudžbine putem standardnih metoda komunikacije koje se nalaze u dnu svake stranice sajta Zlatare AS. U slučaju poteškoća prilikom isporučivanja robe kupcu, Zlatara AS će u najkraćem roku preduzeti korake i stupiti u kontakt, kako sa kurirskom službom, tako i sa kupcem. Ukoliko Zlatara AS iz tehničkih razloga nije u mogućnosti da isporuči kupljenu robu, Kupac će odmah biti obavešten putem telefona.

Deklaracija o specifikacijama nakita

Štampana deklaracija kvaliteta sadrži podatke o leguri plemenitog metala,

odnosno o njegovoj finoći (585=14k, 750=18k, 900=22k) i boji (belo, žuto ili roze); dobija se i izjava o vrsti nakita, kao i ukupnoj težini predmeta; datum kupovine uz pečat Prodavca i potpis ovlašćenog lica. Ovim dokumentom Zlatara AS stoji iza svakog svog proizvoda, kao i tačnosti informacija i deklarisanih specifikacija za robu koja je preuzeta.

Ispadanje kamenja i saniranje

Kamenje nikada ne ispada samo od sebe. Svako ispadanje kamena se smatra fizičkim oštećenjem.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Takozvane krapne i/ili žljebovi zlata drže kamenje. Šanse da vam ispadne centralni kamen je 1:100, ukrasni mali kamen 1:1000 (statistički prosek naših proizvoda). Takav predmet može da se donese na popravku, odnosno na ugradnju zamenskog kamena, o trošku kupca, cena se formira nakon procene štete. Međutim, ukoliko se ustanovi da su krapne pretrpele veće oštećenje, postoji mogućnost da je jedino rešenje izrada novog nakita, u kom će slučaju kupcu to biti predloženo. Cena izrade novog predmeta je najverovatnije od 30 do 100 € (inf. procena).

Troškovi dostave

Unutar teritorije republike Srbije, troškovi dostave poručene robe su oko 300 dinara. Troškovi dostave zavise od kurirske službe. Uglavnom Zlatara AS pokriva sve troškove dostave. Neke kurirske službe naplaćuju usluga prenos novca ukoliko se odlučite za plaćanje porudžbine pouzećem. Međunarodne dostave, ukoliko su moguće, koštaju 20€.

Naplata

Prilikom poručivanja proizvoda iz SHOP-a Zlatare AS, poručenu robu možete da platite na više načina:

  • pouzećem, što podrazumeva plaćanje dogovorenog iznosa gotovinom, u dinarima kurirskom službeniku, po preuzimanju paketa
  • lično u Zlatari AS u Novom Sadu, gotovinom
  • firmama je dostupna uplata naznačenog iznosa direktno na naš žiro račun,
  • nalogom za trasfer novca, u bilo kojoj pošti u Srbiji putem usluge PostNet ili putem Western Union usluge iz inostranstva
  • platnim karticama preko PayPal servisa.

Veličina prstiju

Obim prstiju se konstatno menja, više puta dnevno.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da burme i/ili verenički prsten koje ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarali, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, promena kilaže, subjektivni doživljaj dana kada se uzimala mera, mokri prsti, itd). Naš predlog je da se one svejedno nose nekoliko nedelja, kako biste dali šansu prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, vi donosite konačnu odluku o veličini burme i/ili vereničkog prstena za koje verujete da vam odgovara i da će vam odgovarati. Ukoliko vam nakon određenog vremena veličina burme i/ili vereničkog prstena ipak ne bude odgovarala, predložićemo način za rešavanje problema. Više o tome pročitajte u sekciji “Korekcije veličine”.

Korekcije veličine

U principu ne korigujemo burme ili prstenje.

Izuzetak je smanjivanje veličine prstena za najviše 2-3 broja; to je često izvodljivo, uz očuvanje kvaliteta prstena, ali samo ukoliko procenimo da je moguće smanjiti prsten na kvalitetan način, na šta utiču brojni faktori kao i broj bočnih kamenčića prstena. Burme i/ili verenički prsten neretko imaju rad, teksturu, keramiku, gravuru, različite šare i motive i/ili cirkone po sebi, zbog čega nije moguće smanjiti ili povećati već izrađen predmet. Rešenje je izrada nove burme/prstena, cena se formira na licu mesta, izrada novog prstena je od oko 30€, uske ili lagane burme od oko 50€, široke ili masivne burme od oko 80€ (pod uslovom da se originalna burma/prsten vrati na recklažu materijala). Ukoliko postoji mogućnost korekcije na problematičnom predmetu, bez potrebe da se on ponovo izradi, takva korekcija i eventualni troškovi će biti predloženi. Trajanje izrade novih burmi/prstena je od 5 do 25 dana.

Održavanje nakita i sjaja kamenja

Sjajne površine nakita besplatno poliramo koliko god puta budete želeli (predlažemo jednom godišnje). Originalan sjaj cirkona, dragog kamena ili dijamanta se postiže čišćenjem ili poliranjem prstena u našoj radionici.

Legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake i slavine) veoma lako mogu da oštete prstenje. Površine drugačije završne obrade kao što su peskirani, brušeni, matirani ili površine sa teksturama potrebno je poslati radionici na repariranje. Reparacije se naplaćuju oko 30€, rok reparacije je 10-20 dana. U industriji se po standardu rodinira sav nakit od belog zlata. To je stadnardna tehnika završne obrade nakita od belog zlata u savremenom zlatarstvu. Rodijum služi kao dodatna zaštita, daje (dodatni) sjaj i specifičnu belu boju nakitu od belog zlata, koji bi bez tretiranja rodijumom bio diskrente krem, belo-žute nijanse. Vremenom, usled nošenja nakita, sloj rodijuma se haba i polako nestaje, otkrivajući osnovnu svetlo žutu boju legure. Da bi se postigao prvobitan sjaj i nijansa neutralne bele boje, potrebno je da se ponovo nanese rodijum (servisiranje traje najduže par dana).

Sasvim je izvesno da se nakit (burme i/ili verenički prsten) usled korišćenja/nošenja izgrebe i/ili izgubi sjaj. Ovo ne znači da nakit nije kvalitetan, niti se smatra manom odnosno manjkavošću. Proizvodi koji se koriste svakodnevno (burme i/ili verenički prsten), imaju tendenciju za habanjem ili grebanjem, pa je naš savet da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, pri čemu je potrebno izbegavati oštre i tvrde predmete, materijale, i druge čvrste legure sa kojima nakit često dolazi u kontakt, kako bi isti što duže trajao. Uz konsultacije za specifični komad nakita predložićemo pregled, poliranje i/ili čišćenje, koje u najvećem broju slučajeva ne naplaćujemo. Ponovna izrada prstena košta 30-90€, burme 50-190 evra (informativne procene na osnovu 90% slučajeva). Posebnu pažnju zahtevaju laganiji proizvodi koji imaju tanke elemente po dizajnu. Ovo se najčešće odnosi na tanke krapne laganijih modela prstenja, koje drže centralni kamen (npr. vereničkog) prstena. Ukoliko je prsten laganiji, po dizajnu verovatno ima tanje krapne koje drže centralni kamen, a koje je jačim udarcem relativno lako iskriviti i samim tim narušiti konstrukciju prstena, zbog čega bi centralni kamen sigurno ispao. Za nošenje takvog nakita, potrebna je posebna pažnja.

Garancija i reklamacija

Prava kupca (u skladu sa zakonom):

14 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena preko Interneta ili telefona, pod uslovom da roba nije nošena i naravno oštećena

100% se refundira cena porudžbine od koje se odustalo, pod uslovom da se roba nije izrađivala po porudžbini (po specifikaciji kupca)

100% cene robe se refundira samo u slučaju da je proizvod već bio izrađen i na stanju, odnosno ukoliko se proizvod nije izrađivao po porudžbini kupca.

75% cene robe se refundira ukoliko se od porudžbine odustalo, u slučaju ako se roba izrađivala po porudžbini. (ukupnu cenu robe po porudžbini čine cena usluge izrade, i cena samog proizvoda)

7 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena lično, u radnji, pod uslovom da roba nije nošena odnosno korišćena i naravno oštećena

8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju

45 dana – rok za rešavanje reklamacije

PONAVLJAMO: Ne garantujemo za otpornost naših proizvoda na mehanička i fizička oštećenja; oštećenja koja mogu da nastanu usled kontakta sa agresivnim i abrazivnim hemikalijama, odnosno sredstvima, ili usled nemarnog rukovanja i korišćenja nakita. Legure zlata i srebra su relativno mekani materijali, zbog čega su podložniji krivljenju, lomljenju, deformisanju, grebanju, fizičkom oštećivanju, i/ili habanju od nošenja. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima, te nisu pokrivena garancijom. Saniranje problema je nekada besplatno, ali u mnogim situacijama će biti potrebno da se uz doplatu izradi nov predmet.

Deklaracija i sertifikat za drago kamenje

Dobijate štampanu deklaraciju o sastavu i specifikaciji kupljene robe.

Dokument sadrži detalje o plemenitom metalu kao i o karakteristikama kamenja, uz datum, pečat i potpis. Ovim dokumentom Zlatara AS stoji iza svakog kamena i garantuje za tačnost deklarisanih informacija o kamenju i nakitu. Sve detalje sa deklaracije možete proveriti i potvrditi kod bilo kog gemologa širom sveta. Štampana deklaracija (nekada i dodatni sertifikat sa hologramom za drago kamenje i/ili dijamante) sadrži podatke o vrsti kamena, karataži kamena (eng. carat), čistoći (eng. clarity), o vrsti brusa (eng. cut), i boji kamena (eng. color).

Pravo na kupovinu dragog kamena po povlašćenoj ceni

Prilikom kupovine nakita sa dragim kamenom (prvi originalni kamen), možete da kupite i pravo na kupovinu jednog narednog (zamenskog) dragog kamena.

Cena prava se formira na licu mesta shodno aktuelnom cenovniku. Pravo može da se kupi do najkasnije sedam dana od datuma kupovine odnosno preuzimanja nakita sa dragim kamenom. Pravo važi za jedan naredni dragi kamen iste vrste, istog prečnika. Prečnik zamenskog kamena može da varira do najviše 10% od deklarisanog prečnika prvog originalnog kamena. Uz kupljeno pravo izdaje se potvrda u vidu plastične kartice (sertifikat o vlasništvu prava).

Graviranje

Na skoro sve burme preko 2mm širine, graviranje posvete, imena i/ili datuma je gratis.

Standardni znakovi slova (ćirilična i latinična) i brojevi su gratis. Ukoliko želite neku posebnu opciju koja nije podržana ili navedena, preporučićemo vam saradnika, gde možete uz doplatu da izgravirate ono što želite. Svaka korekcija, odnosno ponovna izrada burmi može da uništi gravuru. Ukoliko ste se prvobitno odlučili za gratis graviranje, ista gravura može biti ponovljena gratis; međutim, ukoliko ste platili posebne usluge graviranja na drugom mestu, o vašem trošku će biti neophodno da ponovo odnesete nakit na graviranje.

Iritacije i alergijske reakcije

Ne možemo da budemo odgovorni, i ne možemo da refundiramo robu koja je nošena u slučaju pojave bilo kakve iritacije ili alergijske reakcije na nakit.

Garantujemo da je naš nakit od zlata u skladu sa savremenim tehnikama izrade 14k, 18k i 22k legure. Alergijska reakcija najčešće nastaje zbog Nikla u leguri belog zlata. Iritacije su najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija koje isušuju deo tela gde se nakit nosi. Kako biste ovo sprečili, ruke i nakit properite i osušite temeljno, i svakako se konsultujte sa svojim dermatologom ukoliko dolazi do iritacije svaki put kada počnete da nosite nakit.

Nakit sa keramikom

zahteva posebnu pažnju

Keramika je relativno čvrst, tvrd, krut materijal, sklon pucanju ili lomu usled intenzivnog udarca, odnosno pada na tvrdu površinu sa veće visine. Lom keramike nije pokriven garancijom i smatra se fizičkim oštećenjem. Izrada jedne nove burme sa keramikom je oko 100€ (pod uslovom da se obezbedi povraćaj materijala zlata stare, oštećene burme).

SAGLASNOST I PROMENE USLOVA

Kupovinom u Zlatari AS, kao i korišćenjem naših usluga veb-sajta, SHOP-a, internet prodavnice, “Kartica Vernosti” i “Poklon Kartica“, kao i telefonskog poručivanja, ili poručivanja putem elektronske pošte, potvrđujete da ste pročitali, razumeli i složili se sa gore navedenim  “Uslovima kupovine“. Zlatara AS se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće na dan objave ovog dokumenta.

Imate pitanja?

Kontaktirajte nas. Stojimo vam na raspolaganju. Radnim danima posle 12h, ili pošaljite email na info@zlatara-as.rs