Priručnik o pravima,
uslovima kupovine,
reklamacijama i odgovornosti

Zlatara AS je kreirala ovaj sajt (u polju adrese u Vašem pretraživaču glavni domen mora da bude www.zlatara-as.rs ) na kojem možete lako i udobno da istražite našu ponudu, da stupite u kontakt sa Zlatarom AS, ali takođe i da poručite nakit ili ostale proizvode. Zlatara AS je definisala pravila i uslove kupovine, shodno zakonskim regulativama, koja su važeća i obavezujuća i koji Vam obezbeđuju jasnu, sigurnu, bezbednu i jednostavnu kupovinu.

Uvod

Ovim dokumentom precizno su definisane obaveze koje imaju obe strane – Vi (Kupac) i Zlatara AS (Prodavac). Obaveze, odgovornosti i uslovi kupovine su navedena u nastavku teksta. Zadržavamo pravo na promenu ovih uslova, bez obaveze da obavestimo kupca o izmenama odredbi, stoga vam preporučujemo da pre svake kupovine ponovno pročitate ovaj dokument. Važeći dokument je uvek onaj koji je aktuelan na sajtu.

Verzija i datum teksta: 4.0 / 19.8.2018.

Slanje robe kurirskom službom

Zlatara AS se obavezuje da će poručenu robu (ukoliko se nalazi na stanju) predati kurirskoj službi u najkraćem mogućem roku (obično narednog radnog dana). U slučaju da se naručena roba izrađuje “po porudžbini”, rok za izradu i dostavu se javlja Kupcu. Očekivano vreme dostave od momenta slanja je jedan do dva radna dana, u zavisnosti od lokacije Kupca. Na vreme isporuke mogu da utiču vanredne situacije, vremenske nepogode, i ostale više sile. Kurirske službe ne dostavljaju na teritoriju Kosova. U nekim situacijama je moguća i međunarodna dostava. Kupac je u obavezi da dostavi tačne podatke prilikom poručivanja, u suprotnom porudžbina se otkazuje. Zlatara AS nije odgovorna za neisporučenu robu u slučaju da su podaci netačno uneti. U tom slučaju Zlatara AS će stupiti u kontakt sa kupcem kako bi utvrdili ispravnu adresu za dostavu. U slučaju da se prilikom poručivanja robe, jave određene nejasnoće, Zlatara AS će u najkraćem roku stupiti u kontakt sa kupcem kako bi se tačno utvrdila porudžbina, a ukoliko se kupac uzastopno ne javlja na telefon ili email, porudžbina se smatra otkazanom.

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se posebno izrađuju po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini 50% cene porudžbine. Bespolsedično otkazivanje kupovine je moguće samo u slučaju da se porudžbina ne izrađuje “po porudžbini”, već nalazi na stanju u trenutku kupovine. U slučaju da želite da odustanete od porudžbine, potrebno je da nas u što kraćem roku obavestite. Ukoliko je izrada već započeta, ili ako je roba već izrađena, ili poslata, ili isporučena, u slučaju odustajanja od porudžbine, refundiraće se najviše 50% cene porudžbine. Nakon poručivanja robe, kupac može da se informiše o statusu svoje porudžbine putem standardnih metoda komunikacije koje se nalaze u dnu svake stranice sajta Zlatare AS. U slučaju poteškoća prilikom isporučivanja robe, Zlatara AS će u stupiti u kontakt sa kurirskom službom. Ukoliko Zlatara AS iz nije u mogućnosti da organizuje dostavu robe, Kupac će biti obavešten.

Deklaracija o specifikacijama nakita

Štampana deklaracija sadrži podatke o leguri plemenitog metala.

Na deklaraciji možete naći podatak o sastavu i finoći legure predmeta od dragocenog metala (585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro, platina) i boji (belo, žuto ili roze); takođe se deklariše i precizna težina predmeta. Na deklaraciji se nalazi i datum kupovine uz pečat Prodavca. Ovim dokumentom Prodavac stoji iza svakog prodatog proizvoda, kao i tačnosti informacija deklarisanih specifikacija.

Ispadanje kamenja i saniranje

Kamen nikada ne ispadne sam od sebe. Svako ispadanje kamena se smatra fizičkim oštećenjem.

Kamenje ne lepimo u naš nakit. Shodno svetskim standardnima i tehnikama, sitni delovi legure dragocenog metala drže kamenje. Šanse da vam ispadne kamen su izuzetno male. Oko 1:200 za centralni kamen, dok za ukrasno sitno kamenje oko 1:1000 (upravo ovakav statistički prosek potvrđuje visok kvalitet ugradnje kamenja). Predmet sa ispalim kamenom može da se donese na popravku, odnosno na ugradnju zamenskog kamena, o trošku kupca, cena se formira nakon procene štete. Cirkone zamenjujemo bez naknade. Zamenski sitni brilijanti najčešće koštaju po 10-40€ (bočni ukrasni kamenčići). Veći brilijanti (centralni kamen) i drago kamenje se zamenjuju shodno aktuelnom cenovniku. Ukoliko se ustanovi da je predmet pretrpeo veće oštećenje, jedino rešenje je izrada novog nakita, u kom slučaju će kupcu to biti predloženo. Cena izrade novog predmeta je najverovatnije između 40 i 140 € (informativna procena na osnovu velike većine ponovnih izrada). Posebnu pažnju zahtevaju laganiji predmeti koji imaju tanke elemente po dizajnu. Nezgodnim udarcem relativno je lako iskriviti krapne (držače kamenja), i samim tim narušiti konstrukciju prstena, zbog čega dolazi do ispadanja kamena. Za nošenje takvog nakita, potrebna je posebna pažnja.

Troškovi dostave

Unutar teritorije republike Srbije, troškovi dostave poručene robe su oko 300 dinara. Troškovi dostave zavise od kurirske službe. Uglavnom Zlatara AS pokriva sve troškove dostave. Neke kurirske službe naplaćuju usluga prenos novca ukoliko se odlučite za plaćanje porudžbine pouzećem. Međunarodne dostave, ukoliko su moguće, koštaju oko 20€.

Naplata

Prilikom poručivanja proizvoda iz SHOP-a Zlatare AS, poručenu robu možete da platite na više načina:

  • pouzećem, što podrazumeva plaćanje dogovorenog iznosa gotovinom, u dinarima kurirskom službeniku, po preuzimanju paketa
  • lično u Zlatari AS, gotovinom
  • pravna lica mogu da plate robu po fakturi,
  • nalogom za trasfer novca, u bilo kojoj pošti u Srbiji putem usluge PostNet ili putem Western Union usluge iz inostranstva
  • platnim karticama preko PayPal servisa.

Veličina prstiju

Obim prstiju svakodnevno oscilira; najmanje plus-minus jedan broj.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Naši prodavci su iskusni da stručno procene koja veličina prstena je najverovatije idealna za kupca, ali kupac donosi finalnu odluku o veličini prstena koja će biti izrađena. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da prsten koji ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarao, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, promena telesne mase, subjektivni doživljaj dana kada se uzimala mera, pokvašeni prsti, itd). Naš predlog je da se prsten svakako nosi par meseci, kako bi se dala šansa prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, kupac donosi konačnu odluku o veličini za koju veruje da će odgovarati. Ukoliko nakon određenog vremena veličina prstena ipak ne bude odgovarala, predložićemo način za rešavanje problema.

Korekcije veličine

U principu ne korigujemo burme ili prstenje.

Izuzetak je smanjivanje (fizičko skraćivanje) veličine prstena za 1 do 3 broja; to je nekada izvodljivo, ali samo ukoliko procenimo da je moguće izvesti korekciju na kvalitetan način, na šta utiču brojni faktori kao što su dizajn predmeta ili broj i raspored kamenčića. Burme i vereničko prstenje neretko imaju po dizajnu određenu teksturu, keramiku, gravuru, šare i motive, ili cirkone, zbog čega nije moguće korigovati izrađen predmet. Rešenje je izrada novog predmeta. Cena izrade novog predmeta se posebno formira: izrada novog prstena je najčešće oko 40€, uske ili lagane burme oko 50€, široke ili masivne burme oko 80€ (navedene cene su pod uslovom da se originalan predmet vrati na recklažu materijala). Ukoliko postoji mogućnost korekcije na problematičnom predmetu, bez potrebe da se on ponovo izradi, takva korekcija i eventualni troškovi će biti predloženi. Trajanje izrade novog predmeta je od 5 do 30 dana.

Održavanje nakita i sjaja kamenja

Sjajne površine nakita besplatno poliramo (predlažemo jednom godišnje). Originalan sjaj cirkona, dragog kamena i dijamanta se postiže čišćenjem prstena u našoj radionici, naravno bez naknade.

Legura zlata je relativno mekana legura. Stakla, čelične i tvrde površine (kao što su kvake i slavine) veoma lako mogu da oštete prsten. Održavanje drugih završnih obrada (kao što su razne vrste mat obrada) ili površine sa teksturama potrebno je poslati radionici na repariranje. Reparacije se naplaćuju najviše 30€ po predmetu. Rok reparacije je 2-25 dana. U industriji juvelirstva je stadnardna tehnika završne obrade da se nakit od belog zlata rodinira. Rodijum služi kao dodatan sloj zaštite, a ujedno daje konačnu belu boju nakitu od belog zlata (legura belog zlata bi bez tretiranja rodijumom bio diskrente krem, žućkaste nijanse). Vremenom, usled nošenja nakita, sloj rodijuma se haba i polako nestaje, otkrivajući osnovnu svetlo žutu boju legure. Da bi se postigao prvobitan sjaj i nijansa neutralne bele boje, potrebno je da se ponovo nanese rodijum (besplatno servisiranje traje 1-24h). Sasvim je izvesno da nakit usled nošenja izgrebe i izgubi sjaj. Ovo ne znači da nakit nije kvalitetan. Predmeti koji se nose svakodnevno (naročito prstenje), češće i brže se habaju i oštećuju, s toga je naš savet da se nakit nosi sa posebnom pažnjom, izbegavati kontakt sa oštrim i tvrdim predmetima. Uz konsultacije za konkretan komad nakita predložićemo pregled, poliranje i čišćenje. Eventualna ponovna izrada prstena košta 40-60€, burme 50-100 evra (informativne procene na osnovu 90% slučajeva, tačna cena se kalkuliše posebno).

Garancija i reklamacija

Prava kupca (u skladu sa zakonom):

  • 14 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena preko Interneta ili telefona, pod uslovom da roba nije nošena i naravno oštećena.
  • 100% se refundira cena porudžbine od koje se odustalo, pod uslovom da se roba nije izrađivala po porudžbini (po specifikaciji kupca), i nije bila nošena i/ili oštećena.
  • Deo cene robe se refundira ukoliko se od porudžbine odustalo, u slučaju ako se roba izrađivala po porudžbini.
  • 7 dana – kupac ima pravo da se predomisli o kupovini ukoliko je roba kupljena lično, u fizičkom prodajnom prostoru Prodavca, pod uslovom da roba nije nošena i/ili oštećenas
  • 8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju.
  • 45 dana – rok za rešavanje reklamacije.

PONAVLJAMO: Ne garantujemo za otpornost naših proizvoda na hemijska i fizička oštećenja, koja mogu da nastanu usled kontakta sa abrazivnim hemikalijama, ili usled nošenja nakita. Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložniji krivljenju, lomljenju, deformisanju, fizičkom oštećenju, i/ili habanju. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima. Servisiranje i održavanje mnogih navedenih ficičkih oštećenja je često besplatno. U nekim situacijama je neophodno da se uz doplatu izradi nov predmet.

Deklaracija i sertifikat za drago kamenje

Štampana deklaracija sadrži specifikacije dragog kamenja.

Deklaracija za drago kamenje i dijamante sadrži podatke o specifikacijama dragog kamenja. Ovim dokumentom Prodavac garantuje za tačnost deklarisanih specifikacija dragog kamenja. Sve detalje sa deklaracije možete proveriti i potvrditi kod bilo kog gemologa širom sveta. Deklaracija sadrži podatke o vrsti kamena, karataži odnosno težini kamena (eng. carat), čistoći (eng. clarity), o vrsti brusa (eng. cut), i boji (eng. color).

Pravo na kupovinu dragog kamena po povlašćenoj ceni

Prilikom kupovine nakita sa dragim kamenom, možete da kupite i pravo na povlašćenu cenu narednog (zamenskog) dragog kamena.

Ova opcija vam obezbeđuje povoljan zamenski kamen u slučaju gubitka ili oštećenja dragog kamena. Pravo može da se kupi isključivo pri kupovini nakita, ili ubrzo nakon kupovine. Cena prava i zamenskog kamena je po aktuelnom cenovniku. Povlašćena cena važi za jedan naredni dragi kamen istih specifikacija. Dostupnost zamenskog kamena zavisi od zaliha (po potrebi, predložiće se alternativan kamen slične vrednosti). Prečnik i boja zamenskog kamena može da se razlikuje od prethodnog.

Nakit sa keramikom

zahteva posebnu pažnju

Keramika je relativno čvrst, tvrd, rigidan materijal, ali sklon pucanju i lomu usled jačeg udarca, odnosno pada na tvrde površine. Lom keramike nije pokriven garancijom i smatra se fizičkim oštećenjem. Repariranje jedne oštećene burme sa keramikom košta oko 80€.

Iritacije i alergijske reakcije

Ne možemo da budemo odgovorni, i ne možemo da refundiramo robu u slučaju pojave bilo kakve iritacije ili alergijske reakcije na nakit.

Garantujemo da je su legure od kojih izrađujemo nakit u skladu sa nacionalnim regulativama, kao i EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijska reakcija može da nastane zbog prisustva Nikla u leguri belog zlata, međutim iritacije su najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija koje isušuju deo tela gde se nakit nosi. Predlažemo da ruke i nakit properite i osušite temeljno. Svakako se konsultujte sa dermatologom ukoliko redovno dolazi do iritacije.

SAGLASNOST I PROMENE USLOVA

Kupovinom u Zlatari AS, kao i korišćenjem naših usluga veb-sajta, SHOP-a, internet prodavnice, “Kartica Vernosti” i “Poklon Kartica“, kao i telefonskog poručivanja, ili poručivanja putem elektronske pošte, potvrđujete da ste pročitali, razumeli i složili se sa gore navedenim  “Uslovima kupovine“. Zlatara AS se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće na dan objave ovog dokumenta.

Imate pitanja?

Kontaktirajte nas. Stojimo vam na raspolaganju. Radnim danima posle 12h, ili pošaljite email na info@zlatara-as.rs