Uslovi Kupovine

Priručnik o uslovima kupovine, reklamacijama i odgovornosti

Zlatara AS je kreirala ovaj sajt (u polju adrese u Vašem pretraživaču glavni domen mora da bude zlatara-as.rs ) na kojem možete lako i udobno da istražite našu ponudu, da stupite u kontakt sa Zlatarom AS, ali takođe i da poručite nakit ili ostale proizvode. Zlatara AS je definisala pravila i uslove kupovine, shodno zakonskim regulativama, koja su važeća i obavezujuća i koji Vam obezbeđuju jasnu, sigurnu i jednostavnu kupovinu.

Uvod

Ovim dokumentom precizno su definisane obaveze koje imaju obe strane – Vi (Kupac) i Zlatara AS (Prodavac). Obaveze, odgovornosti i uslovi kupovine su navedena u nastavku teksta. Zadržavamo pravo na promenu ovih uslova, bez obaveze da obavestimo Kupca o izmenama odredbi, stoga vam preporučujemo da pre svake kupovine ponovno pročitate ovaj dokument. Važeći dokument je uvek onaj koji je aktuelan na sajtu.

Verzija i datum dokumenta: 6.1 / 02.12.2020.

Slanje robe kurirskom službom

Poručenu robu (ukoliko se nalazi na stanju) ćemo predati kurirskoj službi u najkraćem mogućem roku (obično u roku od par dana). U slučaju da se naručena roba izrađuje po porudžbini, rok za izradu i dostavu se javlja Kupcu. Očekivano vreme isporuke od momenta slanja je oko dva radna dana – na teritoriji Srbije, tri do deset dana ukoliko se šalje za inostranstvo. Na vreme isporuke mogu da utiču vanredne situacije, vremenske nepogode, i ostale više sile. Kurirske službe ne dostavljaju na teritoriju Kosova. U nekim situacijama je moguća i međunarodna dostava. Kupac je u obavezi da dostavi tačne podatke prilikom poručivanja, u suprotnom porudžbina se otkazuje. U slučaju da se prilikom poručivanja robe jave određene nejasnoće, Prodavac će u najkraćem roku stupiti u kontakt sa Kupcem kako bi se tačno utvrdili svi detalji porudžbine, adresa i ostale kontakt informacije. U slučaju poteškoća prilikom isporučivanja robe, Prodavac ne može da bude odgovoran. Kupac će moći da stupi u kontakt sa kurirskom službom na osnovu broja paketa, koji je Kupcu javljen. Ukoliko Prodavac nije u mogućnosti da organizuje dostavu robe, Kupac će biti obavešten.

Troškovi dostave

Unutar teritorije Republike Srbije, dostava košta do oko 500 dinara po paketu. Troškovi dostave zavise od kurirske službe. Kupac plaća troškove dostave. Kurirske službe naplaćuju i uslugu prenosa novca ukoliko porudžbinu plaćate pouzećem. Troškove međunarodne dostave plaća Kupac, ukoliko je dostava moguća, cena bude oko 100€ (mogući su dodatni porezi, carinske tarife i takse).

Naplata i praćenje statusa porudžbine

Prilikom poručivanja robe na daljinu, Kupac može da plati na više načina:

  • pouzećem,
  • po predračunu.

Za informacije o načinima plaćanja u maloprodajnim objektima posetite stranicu Načini plaćanja › .

Nakon poručivanja robe, Kupac može da se informiše o statusu porudžbine putem standardnih metoda komunikacije koje se nalaze na Kontakt stranici ›

Politika vraćanja, odustajanja i naplata depozita

Za proizvode koji se izrađuju po porudžbini, naplaćuje se depozit u visini od oko 50% cene porudžbine, nekada i trošak usluge izrade/projektovanja. Kupac ima pravo da odustane od kupovine samo ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, i pod uslovom da je roba sa stanja, i da roba nije nošena, i/ili oštećena.

PRAVO NA ODUSTAJANJE • Kupac nema pravo da odustane od ugovora kada se roba proizvodi prema posebnim zahtevima potrošača, shodno članu 37 zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 62/2014, 6/2016 – dr. zakon i 44/2018 – dr. zakon).

Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane, (burme, prstenje i sl).

Garancija i pravo na reklamaciju

Prava Kupca (u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača):

  • 14 dana – Kupac ima pravo da odustane od kupovine ukoliko je kupovina obavljena na daljinu, van prostorija maloprodajnih objekata, pod uslovom da je isporučena roba sa stanja, i da roba nije korišćena/nošena, i/ili oštećena.
  • Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju Kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti.

Fizička oštećenja

NE POSTOJI GARANCIJA NA OTPORNOST NAKITA NA HEMIJSKA OŠTEĆENJA, KOJA NASTAJU USLED KONTAKTA SA HEMIKALIJAMA, KAO NI NA FIZIČKA OŠTEĆENJA I HABANJA NASTALA USLED NOŠENJA NAKITA.

Legure zlata su relativno mekane, zbog čega su podložni grebanju, krivljenju, lomljenju, deformisanju i habanju. Drago kamenje, cirkoni i dijamanti jesu tvrdi, ali nisu neuništivi – usled nezgodnog udarca može da im se odlomi deo, ili pak da se u celosti smrskaju. Bilo koji kamen možete izgubiti ili oštetiti. Sva navedena oštećenja se smatraju fizičkim oštećenjima. Servisiranje i održavanje navedenih ficičkih oštećenja je neretko moguće, dok se zamena izgubljenog, oštećenog ili uništenog kamena naplaćuje po cenovniku. Ukoliko popravka nije moguća, biće ponuđena izrada novog predmeta, po cenovniku, ukoliko je izrada takvog predmeta i dalje dostupna opcija.

OSETLJIVA ROBA!! NAKIT OD LEGURE ZLATA, PLATINE I SREBRA SE HABA I GREBE I USLED NOŠENJA. BILO KOJI KAMEN U NAKITU (PRIRODAN I SINTETIČKI) MOŽE DA SE ZAPRLJA, ZAMAGLI, OŠTETI, IZGUBI, ISPADNE, SMRSKA I IZGREBE. ROBA NE DOLAZI SA GARANCIJOM KOJA POKRIVA NAVEDENA FIZIČKA OŠTEĆENJA!

Uz nakit se ne izdaje “garancija” na kakvu su se građani navikli prilikom kupovine tehničke robe, nameštaja i sl. Za razliku od takve robe, nakit ne vrši funkciju. Uz nakit se izdaje deklaracija, čiju tačnost garantuje Prodavac, kao i Direkcija za mere i dragocene metale Ministarstva Privrede.

Deklaracija o nakitu

DEKLARACIJA SADRŽI PODATKE O PLEMENITOM METALU KAO I O DRAGOM KAMENJU.

Na deklaraciji ćete naći podatak o finoći legure predmeta od dragocenog metala (333 8k, 585 14k, 750 18k, 900 22k zlato, srebro 925, platina Pt950) i boji (belo, žuto ili roze); takođe se deklariše i precizna težina predmeta. Štampana deklaracija sadrži i podatke o specifikacijama dragog kamenja. Deklaracija sadrži podatke o vrsti kamena, karataži odnosno težini kamena (carat), čistoći (clarity), o vrsti brusa (cut), i boji (color).

Iritacije i alergijske reakcije

Ne možemo da budemo odgovorni, kao ni da refundiramo robu u slučaju pojave iritacije ili alergijske reakcije na nakit

Garantujemo da su legure od kojih izrađujemo nakit u skladu sa regulativama propisanim sa strane Ministarstva Privrede, kao i EU standardima legura zlata, srebra i platine. Alergijske reakcije se javljaju zbog prisustva nikla u leguri belog zlata, ili bakra u leguri roze i žutog zlata, dok su iritacije najčešće prouzrokovane zadržavanjem vlage, vode, sapunice ili kućnih hemikalija ispod prstena. Predlažemo da prste i nakit očistite i osušite temeljno i redovno. Konsultujte se sa dermatologom ukoliko redovno dolazi do reakcije.

Korekcije veličine

U principu ne korigujemo burme i prstenje.

Burme bez kamenja najčešće možemo da proširimo za broj-dva. Burme sa kamenjem ne korigujemo. Prstenje možemo da korigujemo za broj-dva, samo ukoliko dizajn dozvoljava. Kupcu će biti ponuđena opcija korekcije isključivo ukoliko se proceni da je tehnički moguće izvesti korekciju burme ili prstena na kvalitetan način. Burme i vereničko prstenje neretko imaju po dizajnu određen rad ili gravuru, zbog kojih korekcija nije moguća. Tada je jedino rešenje izrada novog predmeta, shodno standardnom cenovniku i roku izrade.

Prstenje i veličina prstiju

Obim prstiju svima, svakodnevno varira najmanje jedan broj.

Trenutak u kome se procenjuje veličina prsta je odlučujuć za porudžbinu. Naši prodavci su iskusni da stručno procene koja veličina prstena je najverovatije idealna za Kupca, ali Kupac donosi finalnu odluku o veličini prstena koja će biti izrađena. Nije svejedno da li se prsti mere u letnjem ili zimskom periodu, ujutru ili uveče. Sasvim je moguće da prsten koji ste poručili (na dan preuzimanja ili kasnije tokom nošenja) ne budu savršeno odgovarao, zbog raznih uticajnih faktora (toplo ili hladno vreme, privremeno oticanje prstiju, subjektivni doživljaj…). Naš predlog je da se prsten svakako nosi neko vreme, kako bi se dala šansa prstima da se prilagode. Zbog navedenih razloga, uz naše savete, Kupac donosi konačnu odluku o veličini za koju veruje da će odgovarati.

SAGLASNOST I PROMENE USLOVA

Kupovinom u Zlatari AS, kao i korišćenjem naših usluga, internet prodavnice, “Kartica Vernosti” i “Poklon Kartica“, kao i telefonskog poručivanja, ili poručivanja putem elektronske pošte, potvrđujete da ste pročitali, razumeli i složili se sa svim gore navedenim Uslovima Kupovine. Prodavac se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće na dan objave novog dokumenta.

Imate pitanja?

Kontaktirajte sa nama, stojimo vam na raspolaganju. Kontakt stranica ›